جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئت مذهبی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از ثبت بیش از ۵ هزار هیئت مذهبی در این استان خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت ائمه(ع) بقیع،۲۳ تیرماه، همزمان با روز هشتم شوال در اصفهان برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، صبح امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم گرامیداشت ائمه بقیع علیهم السلام ضمن اشاره به آیه 32 سوره حج " وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ"اظهار داشت: با توجه به تاكيد رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد مبني بر رفع هرگونه آسيب و انحراف از مجالس و مراسم برگزار شده در مناسبت‌هاي مذهبي به ويژه عزاداري‌ها، ديده ‌بانان فرهنگي نظام اسلامي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي پس از ابلاغ مصوبه 603 ، سازمان تبليغات اسلامي را ملزم به تشكيل ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي كردند.

وی افزود: با عنایت به مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت ساماندهی مراسم و مناسبت های مذهبی از حیث شئون فرهنگی را برعهده دارد.

حجت الاسلام اروجی با بیان این که در استان اصفهان بیش از پنج هزار هیئت مذهبی ثبت شده و در طول سال مراسم‌ مذهبی با شکوهی به نام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می شود، افزود: از جمله این مراسم، بزرگداشت ائمه(ع) بقیع در روز هشتم شوال سالروز تخریب مراقد مطهر ائمه(ع) می‌باشد که با هدف روشنگری و اعلام برائت از رفتار خصمانه تفکر وهابی تکفیری و  محکومیت این جنایت وحشیانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار نمودن این مراسم و پرهیز از رفتارهای هنجارشکن و خلاف وحدت جهان اسلام ، مراسمی به صورت متمرکز و با دعوت شورای هیئات مذهبی از امت شهیدپرور و با مشارکت عاشقان ائمه بقیع و دلسوختگان عصمت و طهارت روز چهارشنبه 23 تیرماه مصادف با هشتم شوال در حسینیه رضوی اصفهان برگزار می‌شود.

گفتنی است، این مراسم همزمان با هشتم شوال بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام مهدی دانشمند و مداحی آقایان سید مهدی میردادماد و سیدرضا نریمانی در حسینیه بزرگ رضوی اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha