پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که دشمن بهترین راه نفوذ در کشور را در بی حجابی بانوان یافته، ابراز داشت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با بی بند و باری زنان می توان مردان را از مسیر صحیح خارج کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز در جمع خبرنگاران، حجاب را امری فطری خواند و بیان کرد: پوشش هم برای مردها و هم بانوان به تاریخ فطرت انسان باز می گردد، حضرت آدم و حوا در بهشت پوشیده بودند و با خوردن از درختی که منع شده بود، مجازات آنها برهنگی بود، آنها سعی کردند با برگ درختان بهشتی خود را بپوشانند، هر آنچه که امری فطری باشد دارای پشتوانه شدید عقلی است، و شرع و قرآن و احکام نیز از آنها حمایت می کند زیرا شرع و احکام نیز بر پایه فطرت هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود دلایل عقلی فراوان برای پوشش بانوان، ادامه داد: از مهمترین دلایلی که برای حفظ حجاب وجود دارد آزادی فکر است. بحث امنیت اخلاقی در اجتماع به دنبال آن به وجود می آید و تحکیم بنیان خانواده ها در پی آن مطرح می شود، پوشش می تواند پاسخی برای بسیاری از این مسائل باشد.

وی، چادر را پوشش برتر دانست و گفت: حجاب هم می تواند فکر زن ها و مردها را امنیت بدهد و هم می تواند سلامتی روانی در پی داشته باشد، آرامش روانی در پی خود سلامت جسمانی می آورد، اغلب بیماری ها در اثر استرس بوده و حفظ حجاب از استرس می کاهد.

آیت الله مهدوی، آثار اجتماعی حفظ حجاب را بسیار ارزشمند دانست و افزود: مردی که دنبال هوسرانی است به فکر مصلحت زنان نیست، بلکه به دنبال آن است که زنان را از حجاب خود بیرون بیاورد تا به منفعت و هوسرانی خود برسند، زنان پاکدامن خود به این مسئله آگاه اند که هر چه پوشیده تر باشند، امنیت آنها بیشتر حفظ خواهد شد.

وی با تاکید بر این که دشمن بهترین راه نفوذ در کشور را در بی حجابی بانوان یافته، ابراز داشت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند با بی بند و باری زنان می توان مردان را از مسیر صحیح خارج کرد، آندلس یک الگوی خوب برای بررسی تاریخی این موضوع است که دشمن ابتدا زنان این کشور مسلمان را به فساد و بی حجابی کشاند و سپس از این طریق بر آنها چیره شد. 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha