پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/آیت الله مهدوی گفت: در لیالی قدر یاد امام زمان(عج) و دعا برای رفع موانع ظهور و زیارت امام حسین(ع) حتی با یک سلام از راه دور با چند قطره اشک، در راس امور خیر است و از آنها غافل نشوید.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شب گذشته  در  جمع هیئت فدائیان اسلام، پیرامون فضیلت شب قدر، اظهار کرد: برای شب قدر سه شب 19، 21 و 23 رمضان تعیین شده است، اما آنچه از روایات بر می آید این بوده که شب بیست و سوم به شب قدر نزدیک تر است.

وی با بیان اینکه شب بیست و یکم بر شب نوزدهم فضیلت بیشتری دارد و شب بیست و سوم از هر دو شب بیشتر، گفت: در شب 23 رمضان امور  و سرنوشت انسان ها تثبیت و قطعی می شود، ولی این بدان معنا نیست که دست خدا در تغییر مقدرات بسته است.

آیت الله مهدوی در تشریح آیه شریفه"خیر من الف شهر" تصریح کرد: براساس آیه شریفه هر عمل صالحی در شب های قدر، از انجام آن عمل صالح در هزار ماه بهتر است، در حقیقت شب های قدر به مثل هواپیمایی است که شما یک قدم در ان برمی دارید و لی با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت جلو می روید.

وی ادامه داد: معنی خیر من الف شهر، این است که سرعت سیر معنوی اعمال صالحی که در شب قدر انجام می شود  بسیار مضاعف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:  فسلفه وجودی شب های قدر برطبق روایتی از امام باقر(ع) این است که اگر نبود چنین شب هایی با این فضیلت، مومنین و انسان ها هرگز نمی توانستند با این گناه هان به نتیجه مطلوب برسند.

وی در توصیه به مردم و طلاب برای انجام عمل صالح در شب های قدر، گفت: در لیالی قدر یاد امام زمان(عج) و دعا برای رفع موانع ظهور و زیارت امام حسین(ع) حتی با یک سلام از راه دور با چند قطره اشک، در راس امور خیر است و از آنها غافل نشوید.

وی در پایان تاکید کرد: فلسفه فضیلت مضاعف شب های قدر قرب الی الله است و گریه بر امام حسین(ع)  بهترین راه برای تحقق این امر در لیالی قدر است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha