جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در تعریف ویژگی‌های شیعه اباعبدالله‌الحسین (ع) گفت: باید شاخصه‌های شیعه انقلابی را براساس اهداف قیام سیدالشهدا(ع) بررسی و تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در جمع عاشقان حسینی هیئت فداییان اصفهان، اظهار کرد: باید شاخصه‌های شیعه انقلابی را براساس اهداف قیام سیدالشهدا (ع) بررسی و تبیین کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انسان را دارای دو بعد ظاهری و باطنی عنوان کرد و گفت: ملائکه، اجنه و حیوان سه موجود دیگرند که  دارای اراده هستند که هرکدام فاقد یکی از ابعاد آدمی زاده هستند.

وی، ملائکه را از جنس عقل و بدون جسم توصیف کرد و افزود: ملائکه بدون نفس اند، لذا آن‌ها وسوسه یا به ‌طرف معصیت الهی تحریک نمی‌شوند، ولی آدمی در مبارزه با نفس رشد و تعالی پیدا می کند.

امام جمعه موقت اصفهان بابیان اینکه اجنه فاقد جسم و دارای عقل و نفس هستند و حیوانات دارای جسم ولی فاقد عقل اند، گفت: خداوند با قرار دادن جسم و باطن درون انسان، تنها در زمان خلقت بشر فرمودند «فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ».

آیت الله مهدوی تصریح کرد: ما باید سعی کنیم تا در حرکت باشیم، لذا در این حرکت مراقب باشیم که نفس، افسار ما را به دست نگیرد و تحت فرمان عقل حرکت کنیم.

وی بابیان اینکه اطرافیان تنها متوجه ظاهر ما هستند، گفت: می‌توان در باطن سیر معنوی داشت و کسی متوجه آن نشود، فقط باید مراقب بود که عکس آن عمل نکنیم، یعنی طوری نباشد که به ظاهر رسیدگی کنیم ولی از باطن هایمان غفلت بورزیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با نکوهش پرداختن صرف به ظاهر، تاکید کرد: باید به باطن رسیدگی بیشتر کرد تا ایمان تقویت و سپس یقین حاصل شود.

آیت‌الله مهدوی بابیان اینکه اگر بخواهیم باطنمان را تقویت کنیم سه راهکار  پیش رو داریم، گفت: تقویت ایمان، تهذیب و اخلاق و انجام اعمال خوب توسط فرد که فقط خود و خدا از آن مطلع باشند، این راهکارها هستند.

وی با اشاره به ماندن تعدادی از یاران امام حسین (ع) در شبی که ایشان چراغ خیمه را خاموش کرده و به یاران گفتند هر کس می‌خواهد این مهلکه را ترک کند، اظهار کرد: جمعی رفتند، ولی آنهایی که ماندند به این علت بود که ایمان در آن‌ها ریشه دوانده بود.

امام جمعه موقت اصفهان، در تعریف ویژگی‌های شیعه اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: باید مراقب افکارهایتان باشید و شبهات را برطرف نمایید ، در غیر این صورت دشمن راه نفوذ به شما را با همین شبهات پیدا می کند.

وی، تنها راه مبارزه با شبهات در مورد ولایت فقیه را درک و شناخت صحیح از آن عنوان و اظهار کرد: جای تاسف هست که برخی هنوز رهبر انقلاب را نشناخته اند، دشمن از همین طریق است که نفوذ می‌کند و اراده افراد نسبت به ولایت فقیه را سست می کند.

امام جمعه موقت اصفهان، باطن شیعه انقلابی را بهتر از ظاهرش بیان کرد و گفت: باید یا بصیرت در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha