پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی با بیان این که اگر در سقیفه ولایت را کنار نزده بودند، نه حسین(ع) در کربلا شهید می شد و نه امروز شاهد غیبت امام زمان(عج) بودیم، تصریح کرد: امروز هم اگر در ولایت پذیری کوتاهی کنیم، ضربه آن را خواهیم خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در محفل هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان اظهار کرد: اگر در سقیفه ولایت را کنار نزده بودند، نه حسین در کربلا شهید می شد و نه امروز شاهد غیبت امام زمان(عج) بودیم.

وی افزود: بحث ولایت به حدی مهم است که پیامبر اکرم (ص)  از زنان هم بیعت گرفت، اما کوتاهی شد و کربلا رخ داد، امروز هم اگر در ولایت پذیری کوتاهی کنیم، ضربه آن را خواهیم خورد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این که دشمن این مطلب را به خوبی فهمیده است و به همین دلیل شبهه افکنی و مانع تراشی می کند، تصریح کرد: ما باید حسینی باشیم و حسینی فکر کنیم، چراکه زمانی که شبهه در ذهن باشد و عزاداری کنیم، این عزاداری در ما اثر ندارد.

وی ادامه داد: در جریان  کربلا کسانی که ولایت را پذیرفتند شهید شدند و کسانی که ولایت شیطان و طاغوت را پذیرفتند، مقابل امام ایستادند، امروز نیز این گونه است و باید در عمل ولایی بود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه اعتقادات ما مبنای عقلی دارد تصریح کرد: کسی که ولایت را رد می کند خدا را رد کرده و مشرک است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه امروز باید شیعه انقلابی هوشیار و رهبر شناس باشد و بفهمد که در صورت تبعیت نکردن خود ضرر می کند، تأکید کرد: دین و عقل دستور به تبعیت از ولی فقیه می دهند، چرا که ولایت پذیری معرفت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha