جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مراسم لیالی قدر در سطح ۲۲ بقعه متبرکه شاخص این استان در قالب طرح ضیافت الهی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در 22 بقعه متبرکه استان که اعزام مبلغ صورت گرفته است، مراسم شب‌های قدر در قالب طرح ضیافت الهی برگزار میشود.

وی با بیان اینکه 22 بقعه متبرکه و امامزاده استان خراسان شمالی میزبان احیاگران شب‌های قدر  و عزاداران شب شهادت امیرالمؤمنین امام علی (ع) است، افزود: عبادت شب قدر از عبادت هزاران سال برتر است و باید از این شب‌ها برای اصلاح خویش بهره گیریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی،  ماه رمضان را ماه پالایش نفس دانست و گفت: ماه رمضان ماه خودسازی و حسابرسی از خویش است و در این ماه باید به پالایش نفس خویش بپردازیم.

وی با بیان اینکه 22 بقعه متبرکه شاخص استان در شب‌های پرفیض قدر با برپایی برنامه‌های ویژه، میزبان عزاداران و مؤمنان روزه‌دار هستند، اظهار داشت: مراسم ویژه شب‌های قدر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با برنامه اقامه نماز 100 رکعتی، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی و قرآن بر سر گرفتن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: مراسم شب‌های قدر در محل آستان مقدس امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد در آستان امام‌زاده حمزه رضا (ع) شیروان، در آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر (ع) و حمزه بن موسی اسفراین برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مراسم احیای شب‌های قدر در محل امام‌زاده فخرالدین نعمت‌الله ایور شهرستان گرمه، در آستان امام‌زاده زین‌العابدین شهرستان جاجرم، در آستان امام‌زاده سید جعفر (ع) و امام‌زاده عبدالرحمن (ع) شهرستان فاروج و در محل امام‌زاده ابراهیم (ع) انصار مانه و سملقان نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با بیان اینکه شب قدر، شب بابرکتی است که به‌اندازه یک‌عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: قرآن عظیم‌الشأن در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد که با این وصف شایسته توجه و اهتمام ویژه‌ای است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha