جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران گفت: حادثه تروریستی مجلس و حرم امام (ره)، اوج زبونی، ذلت و حقارت دشمنان نظام اسلامی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه و ابراز همدردی با مجروحان اظهار داشت: امنیت ایران اسلامی را مدیون مدافعان حرم هستیم؛ لذا ملت شریف ایران قدردان مدافعان حریم و حرمت در داخل و خارج مرزها باشند.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی مدیون مدافعان حرم است، تأکید کرد: باید فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) را در حال حاضر در عرصه سیاسی سرمشق خود قرار دهیم که فرمودند: « اغزوهم قبل ان یغزوکم ، فوالله ما عزی قوم قط فی عقر دارهم الا ذلوا [» و همین حدیث کافی است تا ملت شریف ایران قدردان مدافعان حریم و حرمت در داخل و خارج مرزها باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی افزود: آنچه مسلم است اینکه اسلام به‌عنوان دین رحمت، مهربانی و سعادت، مخالف کوچک‌ترین مردم‌آزاری‌ها است و آنچه اتفاق افتاد خارج از مقوله اسلام و بلکه نقشه‌ای از خباثت طواغیت زمان است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی ادامه داد: در گفتمان اسلام ناب حتی در میدان جهاد هم امام علی (ع) در سفارش به لشکریان خود در جنگ صفین پس‌ از اینکه سفارش نمود آغازگر جنگ نباشید، فرمودند: «فراریان را نکشید، ناتوان‌ها را ضربت نزنید، مجروحان را به قتل نرسانید، با اذیت و آزار، زنان را به هیجان نیاورید، اگرچه آن‌ها به شما دشنام دهند و متعرض آبروی شما گردند» و آنچه که در حادثه تروریستی مجلس و حرم امام مشاهده شد اوج زبونی، ذلت و حقارت دشمنان نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: این‌که به عده‌ای مردم مراجعه‌کننده، به زنان و مردانی که هیچ‌گونه اسلحه دفاعی نداشته‌اند، حمله بشود این از جوانمردی و از مروت و از قوانین انسانی به دور است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: درس و نکته مهمی که از حادثه تروریستی اخیر باید گرفت این است که اهمیت امنیت و آرامش این کشور که با تلاش مجاهدان داخل و خارج کشور به‌دست‌آمده را به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی مورد دقت درجامعه قرار دهیم.

وی افزود: بر همین اساس باید اهمیت و چگونگی تداوم آرامش و امنیت در کشور و اینکه امنیت کشور به چه چیزهایی وابسته است و اینکه ما امنیت خودمان را مدیون چه کسانی هستیم و اینکه وجود انسجام و همدلی ملی حول محور ولایت بوده که تاکنون امنیت این مرزوبوم را برای حفظ و حراست از داشته‌ها تضمین کرده برای اقشار گوناگون جامعه تشریح و تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی تأکید کرد: باید همه ما دقت داشته باشیم که در چه منطقه‌ای از خاورمیانه قرارگرفته‌ایم و دشمنان ما به دنبال چه اهدافی هستند تا این نعمت گران‌سنگ و پرارزش امنیت را از ما بگیرند و خدشه‌دار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته اصلی اینکه وقتی دشمن کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی را در اصل مقاومت و ایستادگی در ما احساس کند و ما را یک‌قدم به عقب احساس کند جریح تر خواهد شد و در پی ضربه زدن به ما بر خواهد آمد؛ لذا با اولویت دادن مبنای تربیتی جهاد و مقاومت به‌جای وادادگی و راحت‌طلبی و دوری از عزت و شرافت ایمانی و اسلامی می‌توانیم در مقابل دشمنان نظام اسلامی بایستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha