جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شب قدر

حوزه/ هم‌زمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان؛ نوای «العفو، العفو و الغوث، الغوث» مردم استان خراسان شمالی در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزاده‌ها و تمام اماکن مذهبی شهرها و روستاهای خراسان شمالی طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، هم‌زمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن امام علی (ع) و نخستین شب از شب‌های پرفضیلت قدر، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزاده‌ها و تمام اماکن مذهبی شهرها و روستاهای خراسان شمالی میزبان طلاب، روحانیون و مؤمنان خدای جویی بود که با قرائت ادعیه‌های مذهبی، کلام‌الله مجید نخستین شب از شب‌های قدر را احیا داری کردند.

در این مراسم طلاب و روحانیون و مردم مؤمن استان با قرائت ادعیه‌ی جوشن کبیر، مجیر، ابوحمزه ثمالی، مراسم گرفتن قرآن بر سر و همچنین برگزاری نماز صد رکعت، در شبی که منزلتش به‌اندازه هزار ماه است، به درگاه خدای متعال به راز و نیاز پرداختند.

همچنین در مراسم نخستین شب قدر که با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان برگزار شد، شرکت‌کنندگان در مراسم 19 ماه مبارک رمضان در سالگرد ضربت خوردن حضرت علی (ع) با مداحی و نوحه‌خوانی اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

یکی از دلدادگان مولای متقیان حضرت علی(ع) که دست در دعا و قرآن به سر خود را در گوشه‌ای از مصلای امام خمینی بجنورد  جا کرده بود، بیان کرد: امشب شب احیای مولای متقیان مولای یتیم‌نواز است و در این شب است که سرنوشت ما رقم می‌خورد و به‌نوعی حول حالنا الی احسن الحال همه ماست.

یک طلبه بجنوردی در محل آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) که اشک‌های چشمش یکی پس از دیگری از گونه‌هایش سرازیر می‌شد و درحالی‌که زیر لب برای تعجیل در ظهور منجی دوعالم در این شب عزیز دعا می‌کرد، به خبرنگار ما گفت: حال و هوای عجیبی دارم و احساس می‌کنم که در این شب به خداوند منان نزدیک‌تر از قبل هستم.

وی افزود: امیدوارم که همه ما در این شب‌های پر قدر توفیق راز و نیاز خالصانه را کسب کرده و قدر داشته‌ها و نعمت‌های کبیر زندگی‌مان را بدانیم.

همچنین در گوشه‌ای دیگر از این محفل نورانی و معنوی یکی از طلاب خواهر، زمزمه‌کنان نوای العفو العفو بر زبان جاری ساخته بود و اشک می‌ریخت، گفت: لیالی قدر فرصتی بسیار بزرگ برای پاک کردن گناهان و معصیت‌ها از نامه اعمال و طلب توبه است و به‌نوعی می‌توان در این شب‌ها با طلب بخشش از خداوند منان زندگی دوباره‌ای را آغاز کرد زندگی‌ای که به‌دوراز گناه، اشتباه و هر نوع خطا و لغزشی باشد.

وی اظهار داشت: این روزها همه ما می‌توانیم با دل پر و اشک‌هایی از ته دل به مساجد و تکایا پناه برده و در خلوتگاهی به راز و نیاز با پروردگار خود بنشینیم و در آخر خود را با عنایت خداوند وهاب تولد دوباره خود را شاهد باشیم.

گفتنی است؛ این مراسم در 22 بقعه متبرکه شاخص استان خراسان شمالی نیز هم‌زمان با دیگر اماکن مذهبی با اجرای برنامه‌های ویژه تا سحرگاه ادامه داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha