پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» ریشه قرآنی و اسلامی دارد، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» و استکبارستیزی شعار و آرمان اصلی و همیشگی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در نشست ستاد انتفاضه، قدس و اقامه نماز عید فطر استان، اظهار داشت: استکبارستیزی بخشی از ذات نظام اسلامی ایران است و این نظام نیز با سلطه گری مقابله می‌کند.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا از تظاهرات ایام انقلابی ایران اسلامی افزود: دشمن به‌واسطه نفوذ می‌خواهد این روحیه استکبارستیزی را از جامعه انقلابی ما بگیرد که باید در این زمینه هوشیار و بصیر بود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: روز قدس مناسبت مهمی است که یادگار امام راحل (ره) است و امام خمینی این روز را روز اسلام و رسول‌الله نام نهادند.

وی با بیان اینکه هر جا مسلمانی در هر جای دنیا مظلوم واقع شده باید در روز قدس فریاد کشیده و با آن مظلوم همدردی کنیم، اظهار داشت:  روز قدس فقط متعلق به ایران اسلامی نیست بلکه فرصت بسیار ارزشمندی است که تمام آزادی خواهان جهان برای نجات ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و غزه فریاد بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه روز قدس موعد فریاد کشیدن علیه تبهکاران و مستکبران عالم بوده و باید مراسم آن باشکوه و مناسب برگزار شود، افزود: همه مردم باید امسال به خاطر تحولات منطقه و توطئه‌های دشمنان خیلی گسترده نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس مشارکت کنند.

وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به برخی موازی کاری‌ها در برگزاری مراسم ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد امسال، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سازوکار رسمی و قانونی برای برگزاری و مدیریت مراسم ایام‌الله ملی و انقلابی است؛ بر همین اساس هرگونه اقدام موازی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: همکاری و هماهنگی در برگزاری مراسم مناسبت‌های انقلابی در راستای تقویت نظام و ارزش‌های نظام بوده و جریان‌های سیاسی و اشخاص نباید آن را به نفع خود مصادره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هماهنگی در تبلیغات اسلامی امری ضروری بوده و نیازمند همکاری همگانی است، خاطرنشان کرد: این همکاری شکوه و سلامت مراسم را تضمین کرده و پیام آن را به زیبایی به جوامع منتقل می‌کند و باعث اقتدار و سرافرازی نظام اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha