جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوادث تروریستی تهران

حوزه/ ائمه جمعه شهرهای استان خراسان شمالی با محکوم کردن حادثه تروریستی در تهران اعلام کردند: اقتدار ایران و وحدت مردم در حادثه تروریستی، دشمنان را مأیوس کرد.

تنی چند از ائمه ‌جمعه استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به حوادث تروریستی در تهران اعلام کردند: حوادث تروریستی عزم ایران اسلامی برای مبارزه با تروریسم را بیش‌ازپیش تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه و ابراز همدردی با مجروحان اظهار داشت: این حوادث هیچ خللی در اتحاد و انسجام مردم ایران وارد نکرده و ملت ایران اسلامی را برای مقابله با هرگونه فعالیت تروریستی بیش‌ازپیش متحد و منسجم می‌کند.

وی با بیان اینکه این‌گونه حملات بزدلانه تأثیری در انسجام ملی کشورمان نداشته و عزم ایران اسلامی برای مبارزه با تروریسم را تقویت می‌کند، گفت:  ایران اسلامی با این‌گونه حملات هرگز به خود نخواهد لرزید و مقاومت و پایداری ملت در مقابل حمله‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان تقویت می‌شود.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه مردم به‌خوبی می‌دانند بیداری و هوشیاری نیروهاست که امنیت کشور را در میان طوفان ناامنی منطقه حفظ کرده است، افزود: حامیان این اقدام تروریستی به لطف خدا و با یاری مدافعان حرم و وطن، شاهد انتقامی بزرگ خواهند بود.

حجت‌الاسلام محمدیان، امام‌جمعه اسفراین نیز با اشاره به اینکه برخلاف تصور دشمنان که به دنبال تفرقه بین مردم ایران هستند حادثه تروریستی انسجام مردم ما را بیشتر کرد، گفت: حادثه تروریستی تهران صرفاً یک اقدام تبلیغاتی و روانی بود که با سرعت عمل نیروهای نظامی و امنیتی، سپاه، نیروی انتظامی و سربازان گمنام این حرکت مذبوحانه و بزدلانه خیلی سریع کنترل شد و تروریست‌ها را ناکام گذاشت.

وی اظهار داشت: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، این ترقه‌بازی‌ها نمی‌تواند در عزم مردم ایران خللی ایجاد کند و این‌ها نمی‌توانند امنیت را از مردم بگیرند.

حجت‌الاسلام احمدزاده، امام‌جمعه آشخانه نیز با بیان اینکه این حادثه تروریستی باعث شد تا قدر امنیتی را که مدافعان حرم برای ما به ارمغان آورده‌اند بیشتر بدانیم، گفت: امنیت از نعمت‌های بزرگ خداوند است که همه باید قدردان آن باشند.

وی با بیان اینکه این رفتارهای تروریستی از اقتدار و اراده ملت نمی‌کاهد، اظهار داشت: اقدامات تروریستی نه تنها ملت و دولت را در مقابله با تروریست مصمم‌تر کرد؛ بلکه موجب اتحاد و انسجام بیشتر در بین مسلمانان خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی، امام‌جمعه جاجرم نیز با بیان اینکه عملیات تروریستی یک ترور فیزیکی است، گفت: گروهک ضد دین داعش با کار سخیف و ضد بشری خود باعث شد تا ملت ایران بیش‌ از پیش برای مقابله با تروریسم عزم خود را جزم کرده و در این راه متحد شوند .

وی با قدردانی از تلاش نیروهای امنیتی و نظامی در از بین بردن عوامل تروریستی، اظهار داشت: نیروهای امنیتی ایران، سربازان جان‌برکفی هستند که هیچ تروریست و عامل بیگانه تاب مقابله و مقاومت در برابر آنان را ندارد.

حجت‌الاسلام نوروزی امام‌جمعه شهرستان مرزی راز و جرگلان هم با اشاره به حادثه تروریستی تهران و توطئه‌های بیگانگان و سیاست‌های شوم جبهه استکبار گفت: هدف اصلی دشمنان تشدید ناامنی در منطقه به‌ویژه به‏ هم زدن امنیت داخلى ایران است که اقتدار جمهوری اسلامی ایران و وحدت مردم دشمنان را مأیوس کرده است.

وی اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در تصورات کور خود تلاش داشتند که با این اقدام تروریستی، امنیت کشور را که مرهون خون هزاران شهید دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است را هدف قرار دهند غافل از این‌که این ملت، با جان‌ودل از آرمان‌های انقلاب که همان اعتلای ارزش‌های اسلامی است حراست می‌کنند.

حجت‌الاسلام تاتاری، امام‌جمعه گرمه نیز با محکوم کردن اقدام تروریستی داعش در تهران گفت : این حادثه تروریستی تلنگرى شد براى همه آحاد مردم به‌ویژه مسئولان در سطوح مختلف که باید همواره مسائل امنیتى را در هر شرایطى جدى گرفت.

وی حادثه تروریستی تهران را عملیاتی حساب‌شده از سوی دشمنان دانست و گفت: این حوادث در اراده ملت ایران در حمایت از اسلام و انقلاب تأثیری ندارد.

حجت‌الاسلام قلی زاده، امام‌جمعه فاروج هم با بیان اینکه آمریکا در هر جا حضور داشته باشد ناامنی و تفرقه را به ارمغان خواهد آورد، گفت: تحمیل هزینه‌های گزاف سازش با ابرقدرت‌ها، حاصل نداشتن روحیه انقلابى و فقدان عقلانیت است و هرکس دلسوز کشور و ملّت است باید گفتمانن انقلابی گری را به‏ معناى واقعى زنده کند.

وی با اشاره به اینکه حادثه تروریستی اخیر نشانه بزدلی و ترس دشمنان اسلام به‌ویژه امریکا، رژیم آل سعود و اسرائیل غاصب است، اظهار داشت: استکبار جهانی با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی در جهان اسلام دست به کشتار مسلمانان می‌زند و از این فرصت‌ها برای پیشرفت و توسعه خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha