سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر(ص) و علی(ع) جدای از یکدیگر نیستند، بلکه نور و حقیقت واحد هستند و وظیفه علما و روحانیون است که حضرت علی(ع)را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، شامگاه جمعه در جمع طلاب و روحانیون استان به مناسبت شهادت امام علی (ع) در مصلای بجنورد اظهار داشت: پیامبر(ص) و علی(ع) جدای از یکدیگر نیستند، بلکه نور و حقیقت واحد هستند.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: « ما لله سبحانه و تعالی آیة هی اکبر منی» که آیة الله الکبری به معنای واقعی کلمه وجود نازنین امیرالمؤمنین(ع) است که در اینجا ممکن است این دغدغه ایجاد شود که پس پیامبر چه؟ بنابراین باید بین مقیس و مقیس علیه شباهتی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی تصریح کرد: امام علی (ع) فرمود: در بهشت درختی بنام طوبی هست که بر هر موضع و مسکنی از مساکن اهل بهشت سایه انداخته است و اصل آن در خانه امیرالمؤمنین است، سؤال شد پس خانه پیامبر چه؟ فرمود بیت علی(ع) و بیت رسول‌الله(ص) واحد هستند و این‌ها دو چیز نیستند یعنی اگر امیرالمؤمنین آیت‌الله الکبر است، پیامبر هم آیةالله الکبری است، که البته در امور اعتباری مرتبه و فاصله ملحوظ است.

وی با تأکید بر اهمیت معرفی شخصیت و سیره امام علی (ع) در جهان گفت: اگر به وظیفه‌ای که بر عهده ماست به‌خوبی عمل کنیم ثمرات و نتایج فراوانی حاصل می‌شود و آن این است که با کسی کاری نداشته باشیم و تمام تلاشمان این باشد که حضرت علی (ع) را به دنیا معرفی کنیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه علی از مجهولات بشر است، افزود: شناختی را که از قرآن و نهج‌البلاغه و روایات پیامبر(ص) و خطبه فدکیه در مورد امیرالمؤمنین(ع) داریم شاید برای ماه کافی باشد، اما ایام قدر فرصت مناسبی است که آقا را به همه مردم جهان بشناسانیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنیا بگوییم ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظامش جمهوری اسلامی است و همه مدعی هستیم که حکومت ما علوی است و امیرالمؤمنین(ع) نیز چنین شخصیتی است، اگر این موضوع محقق شود همه حساب کار دستشان می‌آید و  وظیفه علما و روحانیون است که حضرت علی(ع)را به دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha