جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست ماهانه کارکنان تبلیغات اسلامی استان اصفهان

حوزه/عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تقویت بنیه اعتقادی جوانان نیازمند مهندسی فرهنگی چهره به چهره است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک پیش از ظهر امروز در نشست ماهانه کارکنان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه وضعیت بودجه فرهنگی کشور نسبت به کلِ بودجه، بسیار ناچیز است، اظهار داشت: بودجه فرهنگی نسبت به بودجه 978 هزار میلیارد تومانی سال 95 کشور 2/1 درصد و نسبت به بودجه عمومی 5/3 درصد است و به یک معنا حدود 6هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: این بودجه به دو بخش دستگاه های فرهنگی حاکمیتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان و غیره و بخش دیگر نهادهای فعال و خودجوش فرهنگی مردمی اختصاص داده می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجس با بیان اینکه بالغ بر 300 نهاد خودجوش فرهنگی مردمی در سطح کشور فعال بوده و سد محکمی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن هستند، گفت: امسال در بودجه 95 ، بند 50 جدول 17 که اختصاص به این 300 دستگاه دارد، از سوی دولت حذف شد.

وی تصریح کرد: حذف این بند از بودجه توقف فعالیت این نهادهای فرهنگی مردمی را به دنبال دارد و در حقیقت با این اقدام میدان به دست دشمنان اسلام و وهابیت افتاده است.

حجت الاسلام سالک به سیاست های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: چهار اصل احیاء مطالبات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور، تقویت مراکز تحقیق و پژوهش دینی و حمایت از جوانان مومن، انقلابی و فعال خودجوش در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

وی قانون صدا و سیما، امر به معروف و نهی از منکر، مسجد محوری، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را از جمله فعالیت های کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای اصل احیاء مطالبات بیان کرد و افزود: با مطالعات و رصدی که در بخش مساجد انجام گرفت از بین 70 هزار مسجد در سطح کشور نیمی از آن به ویژه مساجد شیعه روحانی ندارند؛ از طرفی شهرک‌های ادواری مانند مسکن مهر که هیچ ساختار فرهنگی برای آنان پیش بینی نشده است نیز نیاز به 40 هزار مسجد دارد.

حجت الاسلام سالک افزود: ضروری است سازمان تبلیغات اسلامی مقوله ولنگاری فرهنگی را به صورت ریشه‌ای مورد مطالعه و بررسی قرار داده و اگر اصول و راهکارهایی برای آن وجود دارد، ارائه دهد.

وی با اشاره به وجود 348 ماهواره سراسری در جهان گفت: از این تعداد 117 ماهواره در ایران قابل دریافت است که هر کدام از آن‌ها هزاران شبکه تلویزیونی را پوشش داده و موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، خانواده، قومیت ها، درگیری ادیان و اختلافات شیعه و سنی را علیه انقلاب اسلامی دنبال می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن معرفی نام برخی از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و موضوع فعالیت آنان گفت: دشمن برای تضعیف نمودن اعتقادات مردم به ویژه جوانان کشور موضوعات بی اساس همچون اختلافات شیعه و سنی در مورد مفسر قرآن، عجز ائمه اطهار(ع) از حفاظت خود، بدعت اصول افکار شیعه، تنوع مهدی در مذهب شیعه، تشیع حزب یهودی، انواع مصادیق شرک در میان شیعیان، مقایسه جایگاه زن در اسلام و مسیحیت، سکولاریسم و غیره را از طریق این شبکه ها مطرح می کند.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: در زمانه کنونی نیز برای تقویت بنیه اعتقادی جوانان نیاز به مهندسی فرهنگی چهره به چهره داریم و اگر به دنبال این مهندسی نرویم، نه تنها پاسخگوی شبهات دینی نخواهیم بود بلکه در جذب جوانان نیز با مشکل روبرو می شویم.

در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تشریح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در بخش های مختلف قرآنی، شبکه تبلیغ دین، تشکل های دینی، مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا و جمعیت بانوان فرهیخته گفت: هر شخصیت حقیقی و حقوقی که به نوعی در کسوت تبلیغ دین فعالیت می کند از سازمان تبلیغات اسلامی متوقع است در صورتی که امکانات و اعتبارات متناسب با استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های درجه اول کشور، برای مدیریت و نظارت راهبردی امور تبلیغ دین وجود ندارد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha