یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجاب

حوزه/ اگر بانوان ما فلسفه حجاب را فهمیدند آنگاه چادر برایشان محترم می شود و آن را از خود دور نمی کنند چون به درجه فهم در حجاب رسیده اند و این مهم از وظایف روحانیت است.

حجت الاسلام حسین وحیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد با تاکید بر اینکه خانواده و در بطن آن مادر  مهم ترین ایفا کنند نقش در مسئله حجاب است ، ادامه داد : در قرآن کریم در خطاب به همسران پیامبرگفته شد که هر کس از شما گناه کبیره ای انجام دهد گناهش سنگین و عذابش سنگین تر است.

وی خاطر نشان کرد: ریشه زبان آموزی کودکان نشات گرفته در لحن عاطفی مادران دارد و این مادر باید این لحن زیبا و آرام  را برای همسر و فرزندان خود به کار ببرد .

این استاد حوزه، ضمن اشاره به حضرت زینب و خطبه های کوبنده ایشان افزود: گفته شد زنها در جامعه با لحن نرم  وعاطفی صحبت نکنند، این بدان معنی نیست که خانم ها هیچ گاه سخن نگویند، بلکه در جایی که نیاز است سخنی گفته شود باید توجه دشت تا با جاذبه سخن گفته نشود.

وی  عنوان کرد: زنان در قدم اول وظیفه خطیر تربیت  فرزند و آرامش زندگی را بر دوش دارند، مادر وظیفه مادری را دارد و بعد اگر فرصت مناسبی داشت به بقیه امور و مسئولیت هایی اجتماعی بپردازد .

امام جمعه بجستان ضمن تاکید به بر طرف کردن مشکلات مردم اذعان کرد: پیامبر طواف خود را با شندیدن صدای مومنی که کمک خواست ترک کرد، لذا می بینیم برای حل یک مشکل اجتماعی ترک طواف کردند تا این مشکل را حل کنند این خود اهمیت حل مشکلات اجتماعی را می رساند و مسئولین باید توجه ویژه ای به این اصل داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: نصیحت و موعظه خوب است، ولی اگر بانوان ما فلسفه حجاب را فهمیدند آنگاه چادر برایشان محترم می شود و آن را از خود دور نمی کنند چون به درجه فهم در حجاب رسیده اند و این مهم از وظایف روحانیت است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha