پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام مهدی اژه ای

حوزه/ مدیر دارالقرآن استان اصفهان با اشاره به ویژگی های سیره زندگی شهید علی اکبر اژه ای گفت: ایشان روحانی در تراز انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام مهدی اژه ای، امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت تشریح ابعاد زندگی شهید حجت الاسلام علی اکبر اژه ای، شهید شاخص روحانیت استان اصفهان اظهار کرد: علما و روحانیون همواره در پیدایش انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش ویژه و گسترده ای داشته و دارند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید حجت الاسلام علی اکبر اژه ای در اثر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر توسط منافقین، گفت: گرچه شهیدانی چون شهید اژه ای و شهید بهشتی بر اثر جمود فکری منافقین از میان جامعه اسلامی پرکشیدند، ولی افکار و اندیشه های شهدای هفتم تیر در انقلاب اسلامی تثبیت شد.

مدیر دارالقرآن استان اصفهان تصریح کرد: تعبد از جمله ویژگی های منحصر به فرد شهید اژه ای بود، به نحوی که از زمان کودکی در نماز های جماعت مساجد شرکت می کرد و همواره در قنوت های خود به حالت بکاء رزق شهادت را از خداوند طلب می نمود

وی با اشاره به اقدامات مبارزاتی گسترده شهید اژه ای علیه رژیم شاهنشاهی و منافقین و مخالفین نظام پس از انقلاب اسلامی، گفت: امضاء اعلامیه امام(ره) با جمعی از طلاب حوزه های علمیه پیش از انقلاب اسلامی، نشر و توضیح احکام رساله عملیه امام راحل در سطح دبیرستان ها و حضور مستمر و موثر در گروه مبارزاتی چریکی توحید به همراه سردار صفوی و دیگر انقلابیون علیه رژیم شاهنشاهی و منافقین جزو علنی ترین اقدامات و مبارزات آن شهید بود.

مدیر دارالقرآن استان اصفهان افزود: شهید علی اکبر اژه ای از کوچکترین اقدام مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی در هر زمان و به هر نحوی نمی گذشت و نسبت به موضوعات رخ داده پیرامون خود حساس بود؛ چهره شناسی و جریان شناسی دو ویژگی بارز شهید اژه ای بود که بر اثر مطالعات دقیق و نگاه هوشمندانه به دست آورده بود.

وی ادامه داد: معیار ولایت و امامت و عشق به اهل بیت(ع) از دیگر زوایای زندگی شهید اژه ای بود که باید پر رنگ نگاشته و بیان شود.

حجت الاسلام اژه ای یادآور شد : عشق به مراجع تقلید و بزرگان حوزوی دیگر ویژگی بارز شهید اژه ای بود، به نحوی که علاقه وافر او به علما باعث شده بود آلبوم هایی از عکس های علمای شیعه در جهان اسلام جمع آوری کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر خصایص شهید اژه ای بهره مندی از روش رفاقت و دوستی با نوجوانان و جوانان و جذب آنها به سمت اسلام ناب و معارف دینی بود که این درس بزرگی برای حوزویان امروز است، چرا که بزرگترین توطئه دشمن این است که جوانان را از روحانیت انقلابی دور سازد.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha