یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: عدالت محوری و عدم تعدی از ویژگی های دفاع در مکتب اسلام است که این مهم در هیچ مکتبی دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم رژه هفته دفاع مقدس با اشاره به مقدس بودن دفاع در مکتب اسلام اظهار داشت: در هنگام دفاع و مبارزه با دشمن هیچگاه بی عدالتی ، تعدی و ظلم از سوی مسلمانان دیده نشده و این موضوع در هیچ مکتبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام افزود: در قرآن کریم آمده است برخی از چیزها برای ما شر است در حالی که آن را دوست داریم و برخی از مواردی که برای ما خیر است از آن کناره گیری می کنیم.

امام جمعه اصفهان، با اشاره به روایات اسلامی درباره جهاد بیان کرد: سلاطین و پادشاهان در طول تاریخ برای وسعت بخشیدن به سلطنت خود  به جهاد پرداختند اما جهاد ابتدایی با آغاز جنگ در اسلام وجود ندارد هرچند که ممکن است توسط پیامبر(ص) و یا امام معصوم(ع) دستور به جهاد ابتدایی داده شده باشند اما در طول تاریخ اسلام جهاد ابتدایی برای توسعه کشور اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سم ریختن در آب دشمن در اسلام نهی شده است بیان کرد: در روایتی از امام علی(ع) داریم که حتی در جنگ با مشرکان و برای دفاع از حق نباید در آب آشامیدنی دشمن سم ریخت، از سوی دیگر در تاریخ داریم که آمریکایی ها هنگامی که نتوانستند بر سرخپوستان فائق آیند با چوب های آلوده و پتوهای آغشته به میکروب آبله را توسط یک کشور سوم به سرخپوستان ارائه و آنان را شکست دادند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نهی اسلام در مورد کشتن بچه ها و زن ها و غیر نظامیان در جنگ تصریح کرد: انسان دوستی و عدالت محوری در اسلام موج می زند و دین اسلام اجازه نمی دهد شبانه به دشمن حمله شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به مخالفت برخی با گسترش و توسعه قدرت نظامی خاطر نشان کرد: گرامیداشت دفاع مقدس و تقویت توان نظامی کشور امروز امری ضروری است.

انتهای پیام/ م

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha