جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل

حوزه/امام جمعه اصفهان با تاکید براینکه بی بصیرتی موجب شکست می شود گفت: امامزادگان باید محل تبیین دین و بصیرت افزایی باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نخستین کنگره ملی محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل اظهار کرد: رونق چنین کنگره ها و مراسمات به حضور آحاد مردم است و حضور چشمگیر مردم اهل بیت دوست آران و بیدگل در همه مراسم های معنوی  دراین آستانه مقدس مثال زدنی است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان،  در توضیح این مطلب پرداخت که چرا اولیاء الهی و ائمه اطهار در طول تاریخ در ایجاد حاکمیت اسلامی موفق نشدند، گفت:  به عنوان نمونه حضرت نوح 950 سال در بین مردم تبلیغ کرد و در آخر حتی یک کشتی  انسان مومن به خداوند نتوانست جذب  و فراهم کند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: منشا عدم موفقیت های اولیاء خدا براساس روایات و آیات  دو نکته است که نخستین مورد مخالفت  صاحبان زر و  زور است که همواره در مقابل ابلاغ کنندگان  پیام الهی  و اولیاء خدا می ایستند.

وی افزود: در حال حاضر هم مترفین  و کفار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی  ایستاده اند و همواره این افراد در طول زمان ها بوده اند، البته در همه ادوار  تعداد مترفین کم است ولی حیله گری قوی دارند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دلیل دوم  عدم موفقیت اولیا خدا ، ناآگاهی و بی بصیرتی مردم است، مترفین مخالف بوده اند ولی از ابزار فریب هم استفاده کرده و مردم بی بصیرت را با خود همراه می  کنند.

وی تاکید کرد: انسان های بی بصیرتی که فرقی میان امام حسین(ع)   و یزید را نمی گذارند، باعث  عدم ایجاد حکومت اسلامی  توسط ائمه اطهار  و اولیا خدا می شوند، اگر رهبر معظم انقلاب  مکررا از بصیرت و بصیرت افزایی صحبتی می کنند، به این دلیل است که کفار در حیله گری خود کامل  هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد اشاره ای به وجود بابرکت امامزادگان در بین مردم ایران کرد  و دامه داد: آنچه که باید  ما در امامزادگان انجام بدهیم، روشنگری و تبیین دین است،  همان چیزی که  که نبودش سبب مهاجرت  و آوارگی امامزادگان شده است .

وی یادآور شد: دشمن، امامزادگان و خاندان آل الله را فراری داد که مجبور به پناهنده شدن به دیگر کشورها از جمله ایران شدند، البته  این امامزادگان برای ما نعمت هستند ولی باید  آستان مقدس آنها وسیله ای برای  بصیرت افزایی باشند.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: بی بصیرتی شکست می آورد و بصیرت موفقیت حاصل می کند، هرکسی  در مقابل دشمن قد عَلم کرد  ، سرافراز می شود و  این سنت الهی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha