شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه /امام جمعه اصفهان با تاکید براین که عده ای متاسفانه دائما در حال ضربه زدن و تخریب انقلاب هستند، گفت: رسالت تقویت انقلاب و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به مردم، به دوش روحانیون و حوزه های انقلابی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در "همایش حوزه انقلابی" که به همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان در مدرسه صدر بازار برگزار شده بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندی پیش در فرمایشات خود، بر انقلابی بودن حوزه های علمیه و اهمیت آن تاکید ورزیدند.

وی با بیان این که اهمیت این امر از آن جهت  است که ریشه باقی ماندن  انقلاب به  بقا انقلابی بودن مردم  وابسته بوده و انقلابی بودن مردم  به انقلابی بودن  حوزه های علمیه  گره خورده است، افزود:  همان طوری که  انقلاب اسلامی  را حوزه های علمیه  به وجود آوردند، تداوم و بقای آن هم  به انقلابی بودن حوزه های علمیه بستگی دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حرکت اولیه  انقلاب اسلامی  از حوزه های علمیه آغاز شد و پس از تبعید  امام راحل  آن افرادی که پیام امام راحل را به شهرهای مختلف  و گوش آحاد مردم  رساندند، روحانیون بودند.

وی تاکید کرد: اگر طلاب و روحانیون دشمن  شناس  و زمان شناس باشند و پاسخ آنها را بدهند و برای مردم تبیین کنند، مردم انقلابی  باقی می مانند و انقلاب نیز تداوم خواهد یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: تحصیل با جدیت  و قوت بیشتر توسط طلاب امروزه فرض است، ولی  نباید فقط به دروس اکتفا کرد، گام نهادن در مسیر بصیرت افزایی و  انقلاب رسالت دیگر است.

وی با تاکید براینکه عده ای متاسفانه دائما در حال ضربه زدن و تخریب انقلاب هستند، تصریح کرد: رسالت تقویت انقلاب و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به مردم بر دوش روحانیون و حوزه های انقلابی است .

امام جمعه اصفهان ابراز کرد:  هدف اصلی از ایجاد انقلاب اسلامی ، برقراری  اسلام ناب محمدی است که شاخصه اصلی آن مقابله با اسلام های منحط چون اسلام آمریکایی، لیبرالی و ابوسفیانی است.

وی افزود:  عدم سلطه کافر بر مسلمانان از اصول انقلاب اسلامی است که برای ملت ایران تبیین شده و بر طبق این اصل مهم که منطبق بر روایات و آیات شریفه است، کافران هرگز خیرخواه مسلمانان نیستند و حتی در زمان صلح هم نباید با آنها دوست شد، چرا که آنها  از هیچ ضرری که به مسلمانان برسد، کوتاهی نمی کنند.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha