یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

حضرت ابوالفضل(ع) آنچه در مکتب حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین(علیهم‌السلام) آموخته بود، در روز عاشوراعملی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، در آیین سالروز میلاد حضرت قمر بنی هاشم و روز جانباز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: فرزند صالح، مولود عوامل گوناگونی چون  محیطی،  تربیتی، درونی و... می‌باشد.

وی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) در تمامی این عوامل در وضعیت عالی بود،‌ ایشان تحت تربیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت ام البنین(س) و در محیطی با حضور امام حسن و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بزرگ شدند؛ ولی آنچه درباره شخصیت قمر بنی هاشم(ع) وجود داشت، عامل درونی بود که مهم‌ترین عامل در تربیت انسان است.

امام جمعه قم با بیان این که هیچ کدام از این عوامل ، مانند عامل درونی نمی‌تواند در پروش روح و رسیدن انسان به کمال مؤثر باشد، ادامه داد: ائمه معصومین (علیهم‌السلام) فرزندان زیادی داشتند، که از میان آنها، تنها یک نفر به مقام عصمت می‌رسید و جانشین پدر می‌شد؛ همانطور که در میان فرزندان انبیای الهی نیز برخی صالح و برخی نیز ناصالح می‌شدند.

وی با اشاره به این که در میان چهار فرزند حضرت ام البنین(س) که در واقعه عاشورا شهید شدند، قمر بنی هاشم با توجه به تربیت درونی خود، دارای جایگاه خاصی می‌باشند، افزود: معروف بودن حضرت ابوالفضل(ع) به دلیل فراوانی ذکر نام ایشان در تاریخ نیست، بلکه به دلیل صلاحیت ذاتی  و قدرت باطنی می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قمر بنی هاشم(ع) را همخوانی قول و  عمل ایشان معرفی کرد و گفت: بر اساس قرآن کریم، کسانی که به آنچه می‌گویند عمل نمی‌کنند، موجب خشم خداوند می‌شود، این که شخص امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، ولی خود در مرحله عمل کوتاهی می‌کند؛ در حالی که حضرت ابوالفضل(ع) کلام و کردارش همسو بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) آنچه در مکتب حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین(علیهم‌السلام) از جمله شجاعت، شهامت، ایثار، شهادت، ولایت، ظلم ستیزی و... را آموخته بود، در روز عاشورا به اجرا در آورد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) پیش از آنکه به مقام شهادت نائل شود، به مقام جانبازی رسید که همین مسئله جایگاه ایشان را رفیع‌تر می‌نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha