یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام مصلح خورموج

حضرت عباس(ع) آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخت و همین امر سبب شده که در روز قیامت شهدا به مقام و منزلت آن حضرت غطبه بخورند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با تبریک اعیاد شعباینه، خصوصا میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع)، اظهارداشت: قمر بنی هاشم(ع) نمونه واقعی یک پیرو معصوم(ع) بوده و همه ما باید شناخت خود را آن حضرت بیشتر کنیم.

استاد حوزه علمیه بوشهر در ادامه به بیان برخی از ویژگی های بارز شخصیتی علمدار کربلا پرداخت و افزود: حضرت عباس(ع) همواره مطیع امام زمان خود بود و در دوران امامت امام حسین(ع) نیز از وفاداران واقعی حضرت بودند؛ ایشان با دقت و تيزبينى فراوان، مسائل و مشكلات سياسى جامعه را دنبال کرده و از پشتيبانى امام خود دست بر نمى‏داشت و هرگز وعده‏هاى بنى‏اميه او را از صف حق‏پرستى جدا نساخت.

وی تاکید کرد: حضرت عباس(ع) آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخته  و همین امر سبب شده که در روز قیامت شهدا به مقام و منزلت آن حضرت غطبه بخورند. حضرت سجاد(ع) می فرماید:«عمویم عباس در پیشگاه خداوند منزلتی دارد که در روز قیامت همه شهدا به آن غبطه می خورند».

امام جمعه خورموج، وفاداری را از دیگر شاخصه های قمر بنی هاشم(ع) برشمرد و تصریح کرد: وفاداری نسبت به پیشوای معصوم از مهمترین مصادیق وفا به میثاق الهی است که در این زمینه علمدار کربلا، تا پای جان به میثاق خویش وفادار ماند، به طوری که از آن پس در تاریخ تشیع به عنوان مظهر وفا شناخته شده و وفاداری با نام آن بزرگوار مترادف گردیده است.

وی تصریح کرد: در روزگار ما که همگان به دنبال اسوه و الگو هستند، قطعا زندگی حضرت ابوالفضل(ع) می تواند بهترین الگو باشد،  لذا در مرحله اول  مطالعه دقیقی از زندگی ایشان داشته باشیم و سپس سبک زندگی آن حضرت را در جامعه پیاده کنیم.

انتهای پیام18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha