جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری روز تاسوعا در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه گفت: عباس (ع) شخصیتی است که ائمه معصومین مدح و ثنای ایشان را گفته‌اند، وجود مقدس اباعبدالله(ع) در عصر چنین روزی او را برای مهلت گرفتن از دشمن فرستادند و فرمودند، برادرم « بنفسی انت»؛ حسین به قربان تو، و این جمله ساده‌ای نیست، که از امام درباره‌ اباالفضل العباس (ع) صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، راضیه پورحیدر امروز در مراسم روز تاسوعای حسینی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روز تاسوعای حسینی منسوب به اباالفضل العباس(ع) است.

وی ادامه داد: عباس (ع) شخصیتی است که ائمه معصومین مدح و ثنای ایشان را گفته‌اند؛ وجود مقدس اباعبدالله(ع) در عصر چنین روزی او را برای مهلت گرفتن از دشمن فرستادند و فرمودند، برادرم « بنفسی انت»؛ حسین به قربان تو، و این جمله ساده‌ای نیست، که از امام درباره‌ اباالفضل العباس (ع) صادر شده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه تصریح کرد: حضرت عباس (ع) شخصیتی است که در زیارت نامه‌ای که یکی از روات حدیث از امام صادق (ع) چنین نقل می‌کند «انکب علی قبره» بعد از زیارت امام حسین با امام صادق به زیارت قبر عباس آمدیم، امام خودش را روی قبر عباس انداخت و با این زیارت او را خطاب کرد: «أشهد لک بالتسلیم و التصدیق و الوفاء و النصیحة لخلف النبیِّ»،

وی بیان داشت: امام سجاد در مورد حضرت عباس (ع) می‌فرمایند، عمویم عباس مقامی داد که شهدا به آن غبطه می‌خورند؛ امام صادق او را به ایمان محکم و یقین و بصیرت نافذ ستود. عباس(ع) چنین شخصیتی است، و با این جایگاه و این عظمت که معصومین مدح و ثنای او را گفته‌اند امروز منسوب به این شخصیت است، شخصیتی که زیارت نامه‌ی مأثوره دارد، الفاظ زیارت از امام معصوم است، تعبیرهای بلندی که در آن زیارت است، نشان از شخصیت والای وی دارد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha