پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب عاشورایی

حوزه/ نویسنده و محقق حوزوی گفت: بی شک مطالعه کتب عاشورایی و دقت در محتوای آن ها به تعمیق معرفت ما نسبت به امام حسین(ع) کمک شایان توجهی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد بیابانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که محرم و صفر، بهترین فرصت برای مطالعه کتب و آثار عاشورایی است، اظهار داشت: یکی از بهترین کتاب ها در این خصوص اثر معروف شیخ عباس قمی، منتهی الآمال است که در آن به زندگی نامه امام حسین (ع) اشاره شده و به نظرم اخیراً نیز به قلم و زبان روز، بازنویسی هایی از این کتاب ارزشمند صورت گرفته و منتشر شده است.

وی افزود: همچنین کتاب های منتشره از سوی حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد همچون "قصه کربلا"، "نامه ها و ملاقات های امام حسین(ع) و ... نیز در رابطه با سیدالشهدا(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) بسیار خواندنی است چرا که هم واجد قلم تحقیقی است و هم این که نویسنده که خود از خطبا و منبری های معروف است، خوب توانسته در این آثار با مخاطب عام ارتباط برقرار کند.

این پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: البته برخی آثار برای اهل تحقیق بسیار مناسب است، هر چند که به نظر می رسد به جهت طرح برخی مباحث اختلافی در آن چندان برای عموم مناسب نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت امسال به جهت شیوع کرونا و این که شکل برگزاری مراسم ها تغییر یافته، فرصتی خوبی برای مطالعه آثار عاشورایی و نیز کتب مرتبط با سبک زندگی حسینی فراهم است که ان شاءالله مردم و نسل جوان ما از این فرصت به خوبی برای تعمیق معرفت و بینش خود نسبت به نهضت سیدالشهدا(ع) بهره بجویند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha