جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بصیرت

حوزه/  استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: بصیرت و ولایت‌مداری مهم‌ترین شاخصه شهدای کربلا بود که موجب شد آن‌ها در تاریخ جاودانه بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان غربی معصومه محمدلو در مراسم عاشورای حسینی که در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها خوی برگزار شد با بیان اینکه بصیرت شهدای کربلا و یاران امام حسین (ع) باید الگوی مسلمانان باشد، اظهار داشت: بصیرت مهم‌ترین شاخصه شهدای کربلا بود. حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام با رد امان نامه عبیدالله بن زیاد و همراهی جانانه با امام زمان خود، بصیرتش را در کربلا به نمایش گذاشت و نهایت این بصیرت و ولایت‌مداری شهادت در رکاب امام زمانش بود.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: سخنان حضرت ابوالفضل علیه السلام و دیگر شهدای کربلا در دفاع از امام حسین(ع)، نشان از غیرت، شجاعت، مردانگی و بصیرت آن‌ها دارد.

وی افزود: مهمترین خصلت حضرت عباس علیه السلام که موجب شد برای همیشه در قلب‌ها بماند و محبوب خدا و مردم شود، ولایت‌مداری بود؛ حضرت خود را مطیع و فرمانبردار امام حسین(ع) می‌دانست، بنابراین ولایت مداری حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را برای همیشه در تاریخ او را جاودانه نگه داشت.

محمدلو اظهار: شهدای کربلا در اثر ولایتمداری به این مقام و منزلت دست یافتند، لذا همه شیعیان و محبین اهل بیت(ع) باید خود را ولایت‌مدار مطلق بدانند، چرا که سعادت دنیا و آخرت در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.

وی در پایان به اشاره به حوادث پس از عاشورا، گفت: حضرت زینب کبری (س) با بصیرت خود عزت اسلام را حفظ کرد و نگذاشت خون سیدالشهدا(ع) پایمال شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاضل IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    خيلي عالي