جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در مراسم شب هشتم محرم گفت: مراقب باشیم رهبری را برای امور فانی و زودگذر دنیا تنها نگذاریم و فریب شبهه پراکنی و تبلیغات مسموم دشمن را نخوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، در مراسم شب هشتم محرم  که در مصلای شهر اقبالیه برگزار شد، در تبیین مفهوم آیه ۲۴ سوره توبه گفت: این آیه را می توانید بر واقعه عاشورا تطبیق داده ملاکی برای تمییز حق از باطل به شمار آوریم.  
 

وی ادامه داد: خدای متعال در این آیه می فرماید: اگر والدین، فرزندان، همراهان، خواهران و برادران، فامیل و خویشاوندان، کسب و کار و شغلتان و نیز اموال خود شامل خانه و املاکتان را بیشتر از خدا و پیامبر خدا و جهاد در راه خدا دوست دارید منتظر فرارسیدن امر روردگارتان باشید که خدا فاسقان را هدایت نخواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین،  افزود: در این آیه خداوند متعال نمی فرماید متعلقات دنیایی خود را دوست نداشته باشید بلکه می فرماید خدا و پیامبر و جهاد در راه خدا را باید بیشتر از آنها دوست داشته باشید.

وی ادامه داد: فایده بیشتر دوست داشتن در این است که وقتی بین این دو، یعنی بین تعلقات دنیوی با خدا و رسول و جهاد در راه خدا  تزاحم پیش آید و انسان مجبور باشد  یکی از آنها را انتخاب کند حتما چیزی را که بیشتر دوست دارد را انتخاب خواهد کرد. در نتیجه در وقت امتحان انسانهایی که خدا و پیامبر و ولی خدا را انتخاب ند سعادتمند و انسانهایی که دنیا و متعلقات آن را انتخاب کنند شقاوتمند می شوند.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه در کربلا دو طرف ظاهراً مسلمان بودند و تکالیف شرعی خود و از جمله نماز شان را  به جا می آوردند، اظهار کرد: از این دو طرف،  یک طرف هنگام  امتحان الهی وقتی بر سر دو راهی انتخاب این یا آن قرار گرفت دنیا و تعلقات آن را برگزید. نتیجه اش این شد که رودرروی امام زمان خویش ایستاد، با لب تشنه او و همه فرزندان و یارانش را سر برید و زنان و اهل حرمش را به اسارت گرفت و حاضر نشد از زن و فرزند و مال و منال دنیا چشم پوشی کند. عمر سعد نیز حاضر نشد به خاطر حکومت ری که یکی از دلبستگی هایش بود بگذرد، لذا روبروی امام زمان خویش ایستاد.  

مدیر حوزه علمیه قزوین در تکمیل سخنانش اضافه کرد: امروز هم ما باید با توجه به سرانجام انتخاب بد و نتیجه دلبستگی به دنیا مراقب باشیم که ولی زمان خود را و خدا و رسول و جهاد در راه خدا را از دلبستگی های دنیا و چند روز زندگی با عافیت و آرامش بیشتر دوست بداریم و خدای نخواسته رهبری را برای امور فانی و زودگذر دنیا تنها نگذاریم و فریب شبهه پراکنی و تبلیغات مسموم دشمن را نخوریم.  


قُلْ إِنْ کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّیٰ یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ / 24 توبه

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha