پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

 حوزه/ حجت الاسلام موسوی در افتتاحیه طرح میثاق طلبگی مدرسه علمیه صالحیه قزوین، گفت: طلبه باید با تمسک به سیره امام حسین (علیه السلام) و مکتب عاشورا گام بردارد و در این مسیر استوار و ثابت قدم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سیدرضا موسوی در مراسم  افتتاحیه طرح میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه صالحیه قزوین، گفت: طلبگی موهبت و توفیق بزرگ الهی است و از جمله ملزومات طلبگی تهذیب نفس و اخلاق و تخلق به اخلاق نبوی است، لذا طلبه ای که مهذب نباشد علم او نیز کار آمد و هدایت گر مردم نخواهد بود.

وی افزود: حضور در حوزه علمیه را مغتنم بدانید و از لحظات این حضور بهترین استفاده را ببرید و تهذیب اخلاق و تهذیب نفس را در مسیر ترقی معنوی و اخلاقی قرار دهید.  

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: مسئله تهذیب و اخلاق و تزکیه از مسائل بسیار مهمی است که حتما طلاب باید در کنار تحصیل علم، به مسئله تهذیب و اخلاق و تزکیه بپردازند که بسیار مهمتر است

وی ادامه داد: لازم است طلاب با قرآن و حدیث زیاد مانوس باشند و به آن توجه و عمل کنند؛ که اگر موفق به عمل به قرآن و روایت شوند، خداوند نیز توفیقات آنها را زیاد می کند

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: طلبه ای که وارد حوزه علمیه می شود باید در مرحله اول خود را سرباز حضرت ولی عصر(عج) بداند و در برابر مشکلات و سختی ها و طعنه و کنایه دیگران صبور باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلبه باید با تمسک به سیره امام حسین(علیه السلام) و مکتب عاشورا گام بردارد و در این مسیر استوار و ثابت قدم باشد. 

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha