جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با آیت الله نوری همدانی

حوزه/امسال در این شرایط پیش آمده و جریان بیماری کرونا وظیفه مسئولان و مبلغان در فضای مجازی بیشتر شد و باید همگان در این موضوع فعالیت بیشتری داشته باشیم و در انتقال معارف عظیم عاشورا کوشا باشیم خصوصا شناسایی شبهات که این روزها دشمنان چه در حالت دوستانه و چه از ناحیه دشمن در حال بمباران هستند، پاسخ‌های دقیق و مستدل داده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی  در نخستین روز ماه محرم الحرام و در پیامی به ویژه برنامه در مدرسه عاشورا که از سوی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران ایرانی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: جریان عاشورا علاوه بر جنبه احساسی و عاطفی مقدسی که دارد تمام جنبه‌های عقلانی است این حرکت برای همیشه بشریت پیام‌آور ظلم ستیزی و عدم سازش با ظلم است.

متن کامل پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ
با سلام و تحیت و تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام، محرم فصل جدید زندگی بشریت است و عاشورا و حوادث آن کتاب زندگی و چراغ فروزان هدایت می‌باشد. بدون شک هر انسان آزاده که وارد مکتب عظیم سیدالشهدا علیه السلام شود، سعادت و آزادگی، عزت و شجاعت، برادری و برابری، انصاف و عدالت و صدها صفت الهی انسانی برایش ترسیم می‌گردد.
جریان عاشورا علاوه بر جنبه احساسی و عاطفی مقدسی که دارد تمام جنبه‌های عقلانی است این حرکت برای همیشه بشریت پیام‌آور ظلم ستیزی و عدم سازش با ظلم است. امام حسین علیه السلام که در مکتب او همه برابرند سیاه و سفید، عرب و عجم یکسانند و به حکم قرآن تقوا ملاک برتری است. امروز وظیفه همه مبلغان و اهل منبر و مداحان و کسانی که در برپایی خیمه امام حسین علیه السلام موثرند، بدانند وظیفه اول آنها در کنار عزاداری معرفی افکار و اهداف آن امام عزیز است.
تبیین سخنان امام حسین علیه السلام خصوصاً از حرکت مدینه به سمت کربلا و تا عصر عاشورا یکی از مهمترین کارها است که آن حضرت در طی این مسیر با تمام صحنه‌های متفاوت که پیش آمد چگونه مواجه شد و چه بیانات حکمت‌آمیز و درس‌آموزی بیان نمود. امسال در این شرایط پیش آمده و جریان بیماری کرونا وظیفه مسئولان و مبلغان در فضای مجازی بیشتر شد و باید همگان در این موضوع فعالیت بیشتری داشته باشیم و در انتقال معارف عظیم عاشورا کوشا باشیم خصوصا شناسایی شبهات که این روزها دشمنان چه در حالت دوستانه و چه از ناحیه دشمن در حال بمباران هستند، پاسخ‌های دقیق و مستدل داده شود.
در پایان لازم می‌دانم از همه سروران عزیز به ویژه بعثه مقام معظم رهبری تشکر کنم. از خداوند عالم عاجزانه تقاضا می‌کنم نام ما را جزء ارادتمندان و نوکران حضرت سیدالشهدا قرار دهد.
حسین نوری همدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha