دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسوی حسب

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و فعال فرهنگی گفت: به لطف الهی امسال شاهد تلفیق شور و شعور حسینی در هیئات و محافل حسینی هستیم و ویروس نحس کرونا نیز نتوانست مانع از این شکوه و جلال در مراسم عزاداری شود.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جمله معروف شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر این که " ما ملت امام حسینیم" اظهار داشت: خود حاج قاسم و دیگر شهدای والامقام در عمل نشان دادند که باور عمیق به این گفته دارند و با خون خود در مسیر مقدسی که سیدالشهدا(ع) برای همه ما ترسیم فرمودند، بصیرت عمیق عاشورایی خود را به اثبات رساندند.

وی افزود: به لطف الهی شیوع ویروس نحس کرونا نیز نتوانست از شور و حرارت مردم ولایتمدار ما نسبت به اقامه عزای سید و سالار شهیدان بکاهد، هر چند که به جهت محدودیت ها و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم های امسال تفاوت هایی با مراسم های سال های گذشته پیدا کرده، اما مهم آن است که بار دیگر شاهد تلفیق شور و شعور حسینی در این محافل هستیم.

این کارشناس مسایل فرهنگی همچنین گفت: دو ماه محرم و صفر به ویژه دهه نخست ماه محرم، بهترین فرصت در اختیار ماست که در راستای تبیین و ترویج شاخصه های سبک زندگی حسینی و زینبی بکوشیم و به خصوص نسبت به مسایل مهم جامعه بر اساس آرمان مکتب حسینی، حساسیت و دغدغه لازم را نشان دهیم.

وی با تأکید بر این که نهضت حسینی، کارآمدترین دستگاه انسان سازی در تاریخ بشری است، ابراز داشت: امام حسین(ع) به عنوان کشتی نجات بشریت، راهی را فراروی ما قراردادند که حرکت در آن به منزله تضمین سعادت دنیوی و اُخروی ماست، کما این که شهدا نیز به تأسی از سیره حضرت اباعبدالله (ع) به رستگاری عظیم نائل آمدند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha