شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: هیئات عزاداری در ایام عزاداری از وعاظ و خطبا برای سخنرانی قبل از عزاداری دعوت نمایند تا معارف دین و اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در برنامه پیام جمعه که به صورت مجازی پخش می‌شد، با اشاره به لزوم برگزاری هر چه با شکوه‌تر عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار داشت: با وجود ویروس کرونا باید تا اندازه‌ای که امکان دارد ایام شهادت حضرت اباعبدالله (ع) را باشکوه‌تر برگزار کرد، لذا لازم است عزاداران و هیئات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب حفظ سلامت خود و سایر عزاداران شوند.

وی ادامه داد: هیئات عزاداری در ایام عزاداری از وعاظ و خطبا برای سخنرانی قبل از عزاداری دعوت نمایند تا معارف دین و اهل‌بیت(ع) و اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام تبیین شود، چرا که بنابه روایتی از امام صادق علیه‌السلام هر کس به سخنرانی عالمی گوش دهد خداوند او را همراه آن عالم دین وارد بهشت خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: مسئله اطعام در ایام عزاداری باید براساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود، لذا مومنان در این ایام فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و با تهیه و پخش بسته های معیشتی از ثواب این کار خیر بی‌بهره نمانند.

وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: حضرت امام حسین (ع) هدف از قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده‌اند و این مسئله به قدری در اسلام اهمیت دارد که حضرت، خود، اصحاب و فرزندانش را در این راه فدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به خاطر سخت و تلخ بودن ثواب بسیاری نزد خداوند دارد.

وی با بیان این‌که مقدمه امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری است، اضافه کرد: عزاداران و دوستداران امام حسین علیه‌السلام باید ادامه دهنده راه حضرت بوده و توجه ویژه‌ای به مسئله امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و به دلیل اینکه تولی و تبری مقدمه امر به معروف و نهی از منکر است لذا از ظلم و ظالم تبری جسته و از آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی بیزاری بجوید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: مسئله‌ای که در ایام شیوع ویروس کرونا باید مدنظر قرار گیرد حضور مردم در مساجد است، لذا در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور یابند و نمازهای یومیه به جماعت برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha