پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فایق رستمی

حوزه/امام جمعه سنندج گفت: اهل بیت رسول اکرم (ص) کانون و مرکز پاکی و عفت هستند اهمیت عاشورا به حدی است که اگر کسی در این روز با خلق الله به نیکی رفتار کند در طول سال همواره خیر و برکت در زندگی او جاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ماموستا فایق رستمی، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه سنندج گفت: امر به معروف و نهی از منکر صورت های مختلفی دارد و تنها به زبان خلاصه نمی شود.

امام جمعه سنندج ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک سنت الهی و اسلامی تمام ابعاد زندگی انسان اعم از کردار، اخلاق و... را در برمیگیرد تا جایی که کمک به مستمندان بخشی از این فریضه دینی است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مردم کردستان نشان داده اند که دل در گروه محبت اسلام و اهل بیت علیهم السلام داشته و دارند و می بینیم که در هر خانواده ای نام یکی از ائمه بر روی فرزندان مردم این دیار است.

ماموستا رستمی بیان داشت: نباید امر به معروف و نهی از منکر برای ما یک مساله عادی باشد، اهمیت این فریضه در اسلام تا حدی والاست که خداوند متعال در 700 آیه از فریضه امر به معروف و نهی از منکر نام برده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی 124 هزار رسول خدا، اقامه امر به معروف ونهی از منکر بوده است، افزود: خداوند امت رسول اکرم (ص) را جزو بزرگترین امت ها قرار داده است، زیرا در مساله امر به معروف و نهی از منکر سرآمد هستندد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: باید گفت که اهل بیت رسول اکرم (ص) کانون و مرکز پاکی و عفت هستند و نیز اهمیت عاشورا به حدی است که اگر کسی در این روز با خلق الله به نیکی رفتار کند در طول سال همواره خیر و برکت در زندگی او جاری خواهد شد.

ماموستا رستمی در ادامه با انتقاد شدید از اقدام  اماراتی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیان داشت: تمام جهان اسلام این عمل نابخردانه و کودکانه اسرائیلی را محکوم کرده اند.

امام جمعه سنندج در پایان خاطرنشان ساخت: متاسفانه با وجود اینکه در  اسلام محرم یک ماه مقدس می باشد و خونریزی در آن به شدت حرام است، ولی می بینیم دشمن کاری کرده که در این ماه جنگ در برخی کشورهای مسلمان همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha