جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فایق رستمی

حوزه/ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به بررسی زمینه های شکل گیری مکتب امام حسین(ع) و واقعه روز عاشورا پرداخت.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: امام حسین(ع) از فرزندان رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) است که همواره رسول اکرم(ص) بر وجوب احترام به اهل بیتش به یاران خود تأکیدات فراوان داشتند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) هم که فرزند رسول خدا می باشد، جزو همین اهل بیت(ع) بود که به دست مسلمان نماهای آن روزگار به شهادت رسید.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) از دو جنبه قابل بررسی است، گفت: اول اینکه کینه و عداوت برخی از رسول خدا خود زمینه ساز عداوت با اهل بیت(ع) و شهادت آنان به دست این کینه توزان شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) که در برابر دستگاه ظلم و جور آن زمان یعنی بنی امیه قرار گرفته بود، احساس تکلیف کرد که دین رسول خدا(ص) را دوباره احیا نماید که این کار برای دشمنان اسلام و حاکمان اموی غیرقابل تحمل بود، لذا به هر ترفند و به صورت کاملا ناجوانمردانه دستشان به خون فرزند رسول خدا آغشته شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با این وجود شاید در روز عاشورا برای ساعاتی پیروزی از آن سپاهیان عمربن سعد گردید، ولی در نهایت پیروز نهایی این رویارویی امام حسین(ع) و یارانشان بودند، پیروزی که بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان بر سر زبان هاست.

ماموستا رستمی در ادامه به روند شکل گیری نهضت عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: طبق آموزه های اسلامی سکوت در برابر ظلم و ستم مساوی است با مشارکت در آن، لذا امام حسین(ع) با توجه به وضعیت نابسامان جهان اسلام در آن زمان، خواص و بزرگان دین را گردهم جمع آورد و نسبت به آینده اسلام بدان ها هشدار داد.

وی افزود: ترس از بنی امیه از یک سو و نیز پست و مقام های های درباری باعث شد که بسیاری از خواص دین اسلام که روزگاری در رکاب حضرت محمد(ص) جهاد می کردند، دست رد به سینه فرزند رسول خدا برای احیای دوباره اسلام زدند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: لذا با وجود اینکه در ابتدا بسیاری از مسلمانان و بزرگان دین علیه دستگاه یزید با امام حسین(ع) بیعت کرده بودند، اما با تهدید و تطمیع یزیدیان بیعت شکنی کردند و این خود زمینه ساز حادثه کربلا شد.

ماموستا رستمی افزود: لذا در آن زمان تبلیغات مسموم سبب شد که جبهه حق و باطل در افکار عمومی جای خود را عوض کنند تا جایی که بسیاری از کسانی که در برابر امام حسین(ع) صف آرایی کرده بودند، غسل شهادت نموده بودند!!.

این عالم اهل سنت ادامه داد: بنابراین باید گفت که نقش تبلیغات در هر جایی می تواند همه یا بخش اعظمی از معادلات را بر هم بزند همانند کاری که در دشت کربلا انجام گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا در کشور و کردستان، گفت: این روزها شاهد بیماری کرونا در سطح کردستان هستیم، لذا عزاداران حسینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی از شیوع و اوج گیری این بیماری جلوگیری نمایند و براساس دستورالعمل های تبلیغات اسلامی و ستاد ملی کرونا عمل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha