پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / برگزاری نماز عید فطر در مسجد جامع همدان

حوزه/نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نماز جمعه یک پایگاه مستحکم، معنوی و سیاسی برای امت اسلام است

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به پنجم مردادماه، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نماز جمعه یک پایگاه مستحکم، معنوی و سیاسی برای امت اسلام است و این پایگاه همواره حلال مشکلات جهان اسلام و مردم بوده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسول اکرم (ص) مسجد را به عنوان محلی برای عبادت، حل مشکلات مردم، انسجام جامعه اسلامی و... انتخاب کرد؛ انتخابی که بسیار هوشمندانه بود.

این عالم اهل سنت افزود: اگر به معنای واقعی به کارکردهای مسجد نگاه کنیم، مساجد مکان و پارلمانی برای مسلمین است، لذا باید نوع نگاه ها به این مکان مقدس تغییر کند.

ماموستا رستمی ادامه داد: مسجد تنها محل نماز خواندن یا برگزاری مراسم عزا و تحریم نیست، بلکه مسجد مکان رشد معنوی، دینی و علمی هر مسلمان است، بنابراین باید این مکان مقدس را تقویت کنیم از سوی دیگر زمینه های جذب نسل های جوان و نوجوان را مهیا سازیم که برای رسیدن به این مهم نیازمند  کار فرهنگی به صورت زیرساختی هستیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید بتوانیم جاذبه های مساجد را بیش از پیش تقویت کنیم و درب های این اماکن همیشه بر روی مسلمین باز باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید فعالیت مساجد را به ایام خاص خلاصه کنیم، گفت: درب های مسجد که به نوعی خانه خدا می باشد، باید روی مسلمین همیشه باز باشد. باید در مساجد به مشکلات امت رسیدگی شود. باید در این مکان مقدس اسلام واقعی ترویج داده شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امیدواریم که بتوانیم کارکرد مساجد را بیش از پیش در ابعاد فرهنگی توسعه دهیم و این مکان را به مامن و ماموی مسلمین به ویژه جوانان و نوجوانان تبدیل کنیم.

ماموستا رستمی ادامه داد: با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی نامناسب امروز در سطح جهان، مساجد می توانند بهترین مکان برای دوری انسان از بدی ها و ناهنجاری ها باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha