جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 916094
۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مصاحبه همدان

حوزه/معاون فرهنگی تبلیفی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان، از برگزاری برگزاری نشست های مجازی معرفتی و روضه خوانی، پرسش و پاسخ مجازی، اجرای پویش «#من _ عاشورا _ می خوانم » خبر داد.

مریم جان جان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، از واقعه عاشورا بعنوان مکتب انسان ساز یاد کرد و گفت: در روزهای عزاداری چهره شهرها و روستاها بصورت چشمگیر تغییر می کند و سیاهپوش می شود و برپایی مجالس عزا برای کسانی که جان خویش را در راه خدا از دست داده اند از شعائرالهی است و منطق قرآن بر این است که خداوند نمی خواهد هیچ ستمی در دنیا پنهان بماند، در نتیجه به بندگان اجازه می دهد با افشاگری، ستمکار را رسوا کنند.

وی با اشاره به اینکه سوگواری، بازتاب رویارویی با حوادث دردناک، رقت آور و غمناک است که از عواطف انسانی سرچشمه می گیرد، افزود: برگزاری جلسات عزاداری برای دلداری و تسلی دادن به مصیبت دیدگان و در راستای تقویت ایمان و احترام به احساسات بازماندگان است که در مورد ائمه معصومین(ع) جنبه معنوی آن بالاتر بوده، و نیز شمه ای از توسل است.                                                                                        

معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان تصریح کرد: امسال باتوجه به شرایط و محدودیت ها، مراسم های سوگواری درفضای حقیقی همراه با رعایت موازین بهداشتی و همچنین در فضای مجازی برگزار می شود و این امر نباید موجب کمرنگ شدن مراسمات باشد، زیرا باید ابتکار عمل داشت و شیعه به مبتکر بودن مشهور است.

وی اظهار کرد: تاکید بر برپایی مراسم سوگواری از آن جهت است که مکتب انسان ساز عاشورا همواره زنده و پویا باقی بماند و پیروزی خون بر شمشیر و حقیقت خواهی و حق ستیزی برای همیشه روشنگر راه انسانهاست و اگر چه تلاش های بسیاری در جهت تحریف این واقعه عظیم صورت گرفته، ولی برپایی مراسم باعث شده اسلام برای همیشه زنده بماند.

خانم جان جان در ادامه افزود : ایجاد وحدت و یکپارچگی بین شیعیان، ایجاد پیوند قلبی با حجج الهی و بهره مند شدن از عنایات خاصه ی آنها، ارتقای بصیرت نسبت به انحراف و کج روی ها که منجر به اصلاح  جامعه می شود از ثاتیرات برگزاری مراسم سوگواری است.

وی در پایان گفت: امسال نیز با شور و شعور حسینی همراه با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی مجالس عزاداری در سطح استان و مدارس علمیه برگزار خواهد شد و محورهای اساسی برنامه ماه محرم امسال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان را برگزاری نشست های  مجازی معرفتی و روضه خوانی، پرسش و پاسخ مجازی، اجرای پویش «#من _ عاشورا _ می خوانم » برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha