شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسۀ معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ عاشورا میراث راویان پژوهش‌محور است، گفت: تقویت بنیۀ کار پژوهشی در حوزه‌های علمیه نیاز به ایجاد انگیزه و آموزش لازم به طلاب، همراه با حرکت جهادی در راستای نشر «فرهنگ پژوهش محور» دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جلسۀ معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت ایام محرم حسینی، اظهار داشت: با اندکی تفکر در بیان امام راحل که فرمودند: «هر چه داریم از محرم و صفر است»، متوجه می شویم به ظاهر کلام معمولی بوده، لکن دریایی از مطالب و معارف در این جمله وجود دارد.

مدیر حوزه  علمیه کرمانشاه در ادامه گفت: گذشته از اینکه باید موضوع پژوهش در حوزه‌ها جدی گرفته شود، حداقل درصد متنابهی از طلاب خوش فکر را به این سمت و سو سوق بدهیم و حتی جوابگوی نیاز جامعه نیز باشند.

 وی تصریح کرد: برخی از دوستان روحانی در مدارس علمیه در عین حالی که مسئولیت پژوهشی ندارند اما از سر دلسوزی و اهمیت به اهداف حوزه های علمیه فعالیت دارند.

حجت الاسلام ایرانی بیان کرد: آنچه که ضرورت دارد در مدرسه سطح عالی صورت بگیرد، کار پژوهشی در قالب پایان‌نامه نویسی است، باید از کارهای روزمره دوری کرد..

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه آشنایی با عاشورا میراث راویان پژوهش‌محور است، ادامه داد: تقویت بنیۀ کار پژوهشی در حوزه های علمیه نیاز به ایجاد انگیزه و آموزش لازم به طلاب، همراه با حرکت جهادی در راستای نشر «فرهنگ پژوهش محور» دارد.

حجت الاسلام ایرانی اظهار داشت: ما تراث بسیار زیاد و غنی از گذشتگان داریم که ابزار و امکانات امروزی را در اختیار نداشتند، اما کارهای تحقیقاتی و پژوهشی ماندگاری را انجام دادند و باید به عقبه فکری و تحقیقی خود برگشته تا آن میراث گرانبها را حفظ و تقویت کنیم.  

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع پژوهش مهم و جدی است، اما متاسفانه در سطح کشور و استان وضعیت مطلوب و رضایت بخشی وجود ندارد، چون اهتمام جدی به این مقوله نداشتیم و می توانیم با همفکری، شکل کار پژوهشی را رونق ببخشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha