پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیر ستاد امر به معروف فارس

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، در گردهمایی ائمه جماعات، گفت: عدم رعایت کرامت انسانی، قومیت گرایی و عدم شایسته سالاری یکی از منکراتی بزرگی است که در ادارات وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سلیمان مهدوی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، دبیران و رابطین ستاد های امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه زبان ما را گزنده به حساب نیاورید، بلکه در قالب تذکر بدانید، اظهار داشت: اگر نگاهی به علل به وجود آمدن عاشورا کنیم متوجه می شویم که منکراتی در غدیر رقم خورد که عاشورا به وجود آمد.

وی با تصریح اینکه باید الگوی جهادی امر به معروف و نهی از منکر شویم، اضافه کرد: هیچ امر به معروفی بدون ایثار به وجود نمی آید باید در این را ثابت قدم باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به علل به وجود آمدن واقعه عاشورا، عنوان کرد: اغلب اتفاقی که رقم خورد به دست حاکمان بود، کسانی که مسند داشتند و جزو نخبه و خواص بودند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین علتی که دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی شد، این بود که سقیفه پس از حضرت امام(ره) راه نیفتاد و همچنین اینکه برنامه چهل ساله دوم (بیانیه گام دوم انقلاب) را داریم، این خیلی مهم است.

مهدوی، بی عدالتی را یکی از موضوعاتی دانست که مردم را نسبت به حاکمیت نا امید می کند، افزود: بی عدالتی، تقوا را از بین برد، همچین سکوت در مقابل بی عدالتی از جمله نشان از بی تقوایی دارد.

وی با بیان اینکه شما ائمه جماعات و دبیران شوراهای امر معروف نباید از موضع پیامبر(ص) عدول کنید، گفت: قدم اول پیش از واقعه عاشورا این بود که خواص از راه پیامبر(ص) عدول کردند، اکنون ما مشاهده می کنیم که مقام معظم رهبری می فرمایند امام و راه امام تحریف نشود، اتفاقی که در صدر اسلام افتاد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص اجرای عدالت اجتماعی در جامعه، مطرح کرد: نباید بگذاریم عدالت اجتماعی فراموش شود که البته اکنون در جامعه تا حدودی رو به فراموشی است.

مهدوی تاکید کرد: عدم رعایت کرامت انسانی، قومیت گرایی و عدم شایسته سالاری یکی از منکراتی بزرگی است که در ادارات وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha