چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت السالام معبودی

حوزه/ حجت الاسلام معبودی در مراسم عزاداری حسینی در جمع کارکنان سپاه استان قزوین اظهار کرد: باید در تمام ابعاد زندگی پیرو راه امام حسین(ع)باشیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در قزوین حجت الاسلام علی معبودی در مراسم عزاداری حسینی در جمع کارکنان سپاه استان قزوین اظهار کرد: عزاداری های ما در ماه محرم برای این است که در زندگی از امام حسین(ع) درس بگیریم.

وی افزود: در سپاه یزید حُر اولین نفری بود که راه را بر امام و یارانشان بست، اما متوجه اشتباه خود شد و در تاریخ به الگوی ادب و توبه مبدل گردید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین افزود: کسی که خود را پیرو واقعی سرور و سالار شهیدان می داند باید در تمام ابعاد زندگی نیز پیرو و ادامه دهنده راه آن حضرت باشد.

 حجت الاسلام معبودی به نکات اخلاقی عاشورا پرداخت و عنوان کرد: یکی از نکات اخلاقی  قیام امام حسین(ع) وفای به عهد است، این مهم به دفعات در واقعه کربلا مشاهده شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات اخلاقی عاشورا، صله رحم است؛ امام در آن شرایط به احیای این مهم حتی در برابر کسانی که از مسیر حق فاصله گرفته اند، سفارش کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین، صداقت در گفتار و رفتار را از دیگر نکات اخلاقی عاشورا دانست و تصریح کرد: گفتار و رفتار اباعبدالله(ع) و یاران ایشان نمونه بارزی از صداقت است و تا پای شهادت هم از این مهم دست نکشیدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha