سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معبودی

حوزه/ حجت الاسلام معبودی گفت: دشمن در حالی به دنبال تحریف این حماسه بزرگ است که حماسه آفرینان هنوز زنده اند و با الگو گرفتن از بازماندگان قافله کربلا مانند حضرت زینب(س) و خاندان اهل بیت پیام دفاع مقدس را روایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، عصر امروز در مراسم گرامی داشت دوران دفاع مقدس در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قزوین با بیان این سؤال که «چرا باید یاد و خاطره دفاع مقدس را گرامی بداریم؟»، گفت: این سؤالی است که شاید برخی مطرح کنند و بگویند جنگ در ذات خود بد است و تلخی هایی را به همراه دارد، چرا هر سال خاطره دفاع مقدس را زنده می کنید، برای پاسخ به این سؤال باید بگویم که ما جنگ نکردیم ما دفاع کردیم پس چون دفاع کردیم آن را گرامی می داریم و ما در دفاع خود حماسه آفریدیم.

وی افزود: مردم ایران توانست در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه کفر بایستد و ما برای این ایستادگی هزینه بسیاری را پرداخت کرده‌ایم؛ این حماسه در تاریخ ایران باید باقی بماند، پس لازم است که هر سال خاطره آن را زنده نگه داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: دفاع مقدس تبدیل به یک دانشگاه شد هم آنچه را بلد نبودیم، یاد گرفتیم و هم انسان های با توانایی در دامن آن پرورش یافتند و در آن استعدادها شکوفا شد

حجت الاسلام معبودی با اشاره به این سخن امام رضوان الله که فرمودند: «هر روز جنگ یک برکتی داشت» عنوان کرد: اگر دفاع مقدس نبود این قدرت دفاعی امروز را نداشتیم امنیت کشور به برکت دفاع مقدس است و امروز به پشتوانه قدرت ۸ سال دفاع مقدس دشمن فکر و طمع حمله به خاک ایران را نمی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه دشمنان در پی تحریف دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: دشمن در حالی به دنبال تحریف این حماسه بزرگ است که حماسه آفرینان هنوز زنده اند و با الگو گرفتن از بازماندگان قافله کربلا مانند حضرت زینب(س) و خاندان اهل بیت پیام دفاع مقدس را روایت می کنند.  

وی ادامه داد: در حادثه کربلا نیز اگر امام حسین (علیه السلام)  با خانواده اش حضور پیدا نمی کرد، دشمنان تحریف می کردند، پس لازم است امروز ما با زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس آن را از تحریف حفظ کنیم تا جوانان به آن افتخار کنند.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: دو روز بعد از پایان جنگ همه کارشناسان آمریکا جمع شدند تا علت شکست را بررسی کنند. آنها اقرار کردند دو چیز باعث شد تا ایران پیروز میدان باشد اول مادران پاکدامن که انسان‌های بزرگی را تربیت کردند دوم جوان های مؤمن و متعهد،  لذا امروز دشمن در پی آسیب زدن به این مؤلف ها هستند.

وی ادامه داد: توجه به این دو مورد و توجه دادن مردم به اهمیت موضوع وظیفه مبلغین و خواهران طلبه از والدین باید بدانند که البته دفاع‌مقدس گسترده است؛ اگر آن روز شهدا جان خود را دادند، امروز ما باید عمر خود را برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی صرف کنیم تا شرمنده شهدا نشویم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha