شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معبودی

حوزه/ حجت الاسلام معبودی گفت: دفاع مقدس موجب حاکم شدن تفکر تمدن اسلامی در جهان و جاری شدن ارزش های اسلامی و معنوی در سراسر کره خاکی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین شب گذشته در نشست هم اندیشی اساتید مدارس علمیه قزوین که در محوطه مدرسه علمیه سردارین قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود از دین، شرف، حریت و سرزمین خود دفاع کردند و صحنه های باشکوهی از ایثار و حماسه و فداکاری آفریدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین افزود: این کارنامه درخشان استقامت، پایمردی و باورهای دینی مردمان عزتمند ایران همواره عرصه را بر دشمن این مرز و بوم تنگ و مسیر موفقیت ایران عزیز را هموار کرده است.

وی اظهار کرد: اگر مردم ایران توانسته اند بیش از ۴۰ سال در برابر قدرت های شرق و غرب ایستادگی کنند و به آنها سیلی بزنند به برکت خون پاک شهداست.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: دفاع مقدس تنها مسئله شکست یک دشمن متکی بر قدرت های بزرگ جهانی نیست، بلکه دفاع مقدس حاکم شدن تفکر تمدن اسلامی و جاری شدن ارزش های اسلامی و معنوی است که این تفکر است که دشمن را به زانو در آورده است.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس تشکیل تفکر و فرهنگ مقاومت است که امروز بعد از گذشت چهل سال این تفکر معادلات جهانی را به هم زده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: امروز دو وظیفه مهم در قبال دفاع مقدس داریم که این دو وظیفه از مطالبات مقام معظم رهبری است و هم کمترین کاری است که می توانیم در قبال امام، شهدا و رزمندگان انجام دهیم.

وی ادامه داد: جلوگیری از فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و تحریف دفاع مقدس از مهمترین وظایف و رسالت های ما است که همه برنامه ها و فعالیت هایی که در این حوزه انجام می شود باید با محوریت تحقق این دو رسالت باشد.

در ادامه حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین بیان کرد: امروز نسل سوم و چهارم کشور باید بدانند که جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس، چه رشادت هایی کردند و مرعوب دشمن نشدند و این فداکاری ها و رشادت ها باید برای نسل امروز و نسل آینده بازگو شود.

حجت الاسلام مهرآرا خاطرنشان کرد: امروز دشمن از طریق اقتصادی و فرهنگی به جنگ ایران آمده و جنگ امروز از جنگ دیروز به مراتب سخت‌تر است و ترویج ارزش های دفاع مقدس به شکست دشمن در جنگ اقتصادی و فرهنگی خواهد انجامید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha