جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی

حوزه/ شهید اکبر رضایی به بچه های رزمنده گفت: «برادران تا اینجا با هم آمده اید از شما متشکریم از این به بعد که وارد عملیات می شویم، احتمال شهادت، اسارت و یا جراحت وجود دارد، هر کسی ذره ای ترس در دلش است به عملیات نیاید» که همه رزمندگان آماده شدند و هیچ کس در مقر نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به مناسبت چهلمین سالگرد  هفته دفاع مقدس  دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین در سلسله گزارش هایی تا پایان هفته دفاع مقدس، هر روز یک نفر از روحانیون رزمنده را معرفی می کنند تا مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با نقش روحانیت در دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شوند.  

در دومین قسمت از این گزارش ها، به معرفی حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، معاون امورطلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین و یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می پردازیم که مدت ۴ سال در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و در پاکسازی کردستان، عملیات های والفجر ۸ و کربلای ۴ شرکت کرده است.  

خود را معرفی کنید و  بفرمایید در کدام عملیات ها شرکت داشتید؟  

علاءالدین صفی خانی هستم که از سال ۶۴ تا ۶۷ به صورت متناوب در جبهه حضور داشتم و در پاکسازی کردستان و عملیات های والفجر ۸ وکربلای ۴ حضور داشته ام.  

برخورد خانواده با حضور شما در جبهه چگونه بود؟  

خانواده من هیچ گاه مانع حضورم در جبهه نشدند و این را افتخار می دانستند که من هم مثل دیگر فرزندان مردم در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته باشم.

آیا با دوستان همرزمتان ارتباط دارد؟  چند تن از همرزمان شهید خود را نام ببرید؟

با اکثر همرزمانی که در دفاع مقدس بودم، هنوز ارتباط نزدیک دارم و همرزمان شهید بنده شهیدان سید باقر علمی، محمدعلی صفی خانی، ابراهیم مظفری، ارجینی، محقق، ابراهیم زاده، مهدی زاده و افشار هستند.

تعریف شما از هشت سال دفاع مقدس؟  

جنگ تحمیلی ودفاع مقدس ایستادگی در مقابل ستمگران و زورگویان را به ما آموخت و آنچه جنگ را پیش برد و یک کشور با امکانات کم در مقابل تمام دنیا ایستادگی کرد تأثیر معنویت در رزمنده ها بود.

تصویری فراموش نشدنی از جبهه را به خاطر دارید؟

تصویر فراموش نشدنی این است که هر چه از همسنگران ما به شهادت می رسیدند هیچ تأثیر منفی در ما نمی گذاشت، بلکه ما را ثابت قدم تر می کرد و در گردان حضرت امام رضا (ع) و حضرت رسول اکرم (ص) برادران ابوالفضل کشمرزی، مرتضی افشار که خدا حفظ شان کند و فرمانده شهید اکبر رضایی، اسماعیل عسگری، قاسم نوری، آبفروشها و نجفی بودند که حماسه های بی نظیر وماندگاری در جبهه ها رقم زدند که ان شاءالله روح همه این عزیزان با ائمه معصومین (علیه السلام) محشور شود.

 از حال و هوای جبهه ها و حضور روحانیت بگویید

تزریق معنویت در رزمندگان با نفس گرم روحانیون و طلاب در گردان ها و گروهان ها بسیار اثرگذار بود و هنگام نماز جماعت رزمندگان در سه وعده صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء برای اقامه نماز لحظه شماری می کردند و صحنه های زیبایی را به چشم می دیدم که فراموش نشدنی است، اما متأسفانه نقش روحانیت در دفاع مقدس و در تاریخ دفاع مقدس آن طور که باید نشان داده نشده و خیلی به آن پرداخته نشده است و باید رزمندگان روحانی که در دفاع مقدس حضور داشته اند نقش روحانیت در جنگ برای نسل جدید بیان کنند.

 چکار کنیم تا از تحریف دفاع مقدس جلوگیری شود؟

باید واقعیت های جنگ و هشت سال دفاع مقدس بدون کم و کاستی و با توجه به زمان خودش برای مردم گفته شود و مورخین با سواد و تاریخ دان انقلاب اسلامی که دست به قلم هستند باید آن وقایع به یادماندنی را به خوبی به نگارش در بیاورند و در این سال ها رسانه ملی به خوبی فیلم ها و سریال هایی با مضمون دفاع مقدس برای مخاطبان تهیه و پخش کرده اما آن طور که باید واقعیت های جبهه و جنگ را به تصویر نشکیده اند و باید در این عرصه اهتمام جدی داشته باشند.

خاطره ای از دوران ماندگار دفاع مقدس

 خاطرات زیادی از دوران دفاع مقدس دارم که یکی از خاطراتی که بسیار جذاب بود در شب عملیات کربلای ۴ برای رفتن به عملیات آماده شده بودیم که شهید اکبر رضایی به بچه های رزمنده گفت: «برادران تا اینجا با هم آمده اید از شما متشکریم از این به بعد که وارد عملیات می شویم، احتمال شهادت، اسارت و یا جراحت وجود دارد، هر کسی ذره ای ترس در دلش است به عملیات نیاید» که همه رزمندگان آماده شدند و هیچ کس در مقر نماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha