جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدعلی عبداللهی در کنار رزمندگان

حوزه/ بنده به جای اینکه از در اصلی مزار شهدا وارد شوم، برای اینکه زودتر اعزام شوم از دیوار بالا رفتم و وارد شدم و خودم را به بقیه رساندم، فکر می کردم کسی این صحنه را ندیده، اما بعداً به من گفتند همه بچه ها حرکت شما را دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به مناسبت چهلمین سالگرد  هفته دفاع مقدس  دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین در سلسله گزارش هایی تا پایان هفته دفاع مقدس، هر روز یک نفر از روحانیون رزمنده را معرفی می کند تا مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با نقش روحانیت در دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شوند.  

در این بخش از گزارش ها، به معرفی حجت الاسلام محمدعلی عبداللهی، مدیر اسبق مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین و یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می پردازیم که به صورت پراکنده در سال های ۶۴ تا ۶۷ در جبهه های جنوب و غرب  حضور داشته است.  

خود را معرفی کنید و  بفرمایید در کدام عملیات ها شرکت داشتید؟  

محمدعلی عبداللهی هستم،  سال های ۶۴ تا ۶۷ به صورت پراکنده در جبهه های جنوب و غرب بوده ام.

برخورد خانواده با حضور شما در جبهه چگونه بود؟  

خانواده های مذهبی هم در جبهه و هم در پشت جبهه حامی جبهه بودند.

آیا با دوستان همرزمتان ارتباط دارید؟ بهترین دوست و همرزم شما در دوران دفاع مقدس چه کسی بود؟

با بعضی از آنها ارتباط دارم  و خیلی از آنها شهید شدند،  بهترین دوست و همرزم من آنهایی بودند که شهید شدند مانند شهید سید باقر علمی.
 

تعریف شما از هشت سال دفاع مقدس؟   

جنگ و دفاع مقدس یادآور غزوات پیامبر بود در حقیقت غزوه بدر، احد، حنین، خیبر و موته و سایر غزوات بروزرسانی شده و  ۱۴ قرن بعد همه اتفاقاتی که در  زمان رسول الله اتفاق افتاده بود، در دوران جنگ تحمیلی تکرار شد.  معنویات مهمترین شاخصه هشت سال دفاع مقدس بود واقعیات را نمی شود نادیده گرفت طلبه و استادی که امروز برای کم یا زیاد شدن شهریه و حقوق چانه می زند، آن روز حقوق پرداختی بسیجی را نمی گرفت و ماه ها در جبهه بود بدون حق الزحمه و بر می گشت، ببین تفاوت ره از کجاست تا بکجا!؟

تصویری فراموش نشدنی از جبهه را به خاطر دارید؟

بنده خیلی توفیق نداشتم،  ولی روز شهادت شهید زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب روز عزا بود، فراموش نمی شود.

در مورد منطقه اعزامی و نام فرماندهان خود مطالبی بفرمایید

در هر نوبت اعزامی جایگاه ها تغییر می کرد یادم هست در سال ۶۵ در دسته ۳ از گروهان ۳ به فرماندهی شهید اصغر نجفی در گردان محمد رسول الله (ص) به فرماندهی شهید مصطفی سید جوادی بودم، فرمانده گردان یک نیروی واقعا ارزشمند توانا و مخلص بود.

از حال و هوای جبهه ها بگویید

قلم را آن زبان نبود که سرّ عشق گوید باز      ورای حد تقریر است شرح آرزومندی

 چکار کنیم تا از تحریف دفاع مقدس جلوگیری شود؟

تحریف کنندگان از بی اطلاعی مخاطبین سوء استفاده می کنند کسی که اطلاع داشته باشد تحریف در آن اثر ندارد، در زمینه اطلاع رسانی هنرمندان انقلابی و جهادی زحمات زیادی کشیده اند خدا یارشان باشد ولی کار  انجام شده در مقایسه با آنچه که باید باشد خیلی ناچیز  است.

خاطره ای از دوران اعزام به جبهه ها بگویید

یادم هست در ششم شهریور سال ۶۶  بنده به اتفاق ۳۵ نفر دیگر که طلبه حوزه علمیه قزوین بودند قرار بود به جبهه اعزام شویم بچه های رزمنده اعزامی از قزوین را به گلزار شهدا آوردند و در آنجا مرحوم آیت الله باریک بین برای رزمندگان سخنرانی کردند. در همان وقت بنده به جای اینکه از در اصلی مزار شهدا وارد شوم، برای اینکه زودتر اعزام شوم از دیوار بالا رفتم و وارد شدم و خودم را به بقیه رساندم، فکر می کردم کسی این صحنه را ندیده، اما بعداً به من گفتند همه بچه ها حرکت شما را دیدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha