پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاحیه مرکز تخصصی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین گفت: ۵۰ دانش پژوه بعد از مصاحبه علمی در مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین پذیرفته شده اند و از امروز مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین، عصر امروز  در مراسم افتتاح دوره جدید مرکز تخصصی علامه رفیعی حوزه علمیه استان قزوین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مرکز تخصصی علامه رفیعی بیش از ۸ سال است که در قزوین فعالیت دارد ولی در چند سال گذشته به دلیل برخی از موضوعات و بیماری کرونا کم رونق شده بود. 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین افزود: سال گذشته از شورای اعطای مجوزهای تخصص حوزه علمیه قم درخواست  اخذ مجوز ۱۰ رشته تخصصی برای قزوین شده بود که با چهار رشته و ۶ کلاس موافقت کرده و در سه چهار ماه گذشته امورات مقدماتی انجام شده و از امروز به طور رسمی کلاس های آن شروع می شود. 

حجت الاسلام سبحانی نیا  اظهار کرد: برای رشته های قرآن، علوم حدیث، حقوق و قضای اسلامی و کلام اسلامی مجوز گرفته شده ولی یکی از این رشته ها به دلیل استقبال کم داوطلبان از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در دوره های تخصصی مرکز علامه رفیعی حوزه علمیه استان قزوین نزدیک به ۵۰ دانش پژوه بعد از مصاحبه پذیرفته شده اند که برای سال نخست مطلوب است و سعی خواهد شد با برگزاری هر چه بهتر این کلاس ها، در سال های آینده شاهد استقبال بیشتر دانش پژوهان باشیم. 

وی ادامه داد: براساس تدابیر و حمایت های حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین، مسجد جامع برای این مرکز در نظر گرفته شده است که هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ وسعت مطلوب ارزیابی می شود. 

حجت الاسلام سبحانی نیا  بیان کرد: عملکرد، تعهد و نظم دانش پژوهان و مسئولان برگزاری کلاس، ملاک بسیار مناسبی برای این دوره ها است که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم به خوبی انجام شود.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha