چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ افتتاح دور جدید مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر طلبه اخلاص نداشته باشد، آیت الله العظمی هم شود، سر از انگلیس و آمریکا در می آورد و شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی نام می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در افتتاحیه دوره جدید مرکز تخصصی علامه رفیعی حوزه علمیه قزوین، گفت: حوزه علمیه قزوین در امر تحقیق و پژوهش پیشینه خوبی دارد.

امام جمعه قزوین افزود: جریانات و اموراتی به وجود آمد که در یک بازه زمانی فضای علمی و پژوهشی مقداری کمرنگ تر شد، ولی خوشبختانه امروز این فرصت جدید فراهم شده و می تواند امیدواری زیادی را به همراه داشته باشد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در شهرستان ها علم گریزی زیاد شده است، عنوان کرد: امروزه شرایطی ایجاد شده که در شهرستان ها طلاب در متمرکز شدن به علم و پژوهش باز می مانند و برگزاری چنین دوره ها و کلاس هایی می تواند این مشکلات را کاهش دهد.  

وی با اشاره به اهمیت نوع نگاه طلاب به تدریس در حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طلاب با استعانت از خداوند متعال و آیات قرآن کریم نگاه آسمانی و ملکوتی پیدا می کند و باعث رستگاری خود و جامعه می شوند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه طلاب نباید صرفا به دنبال استخدام و جذب در ارگان ها و مراکز دولتی باشند، گفت: با نگاهی به سیره و زندگی علما به این نتیجه می رسیم که هر کس به صورت مخلصانه و دلسوزانه در این فضا گام برداشته، نتیجه مثبتی را به همراه داشته است و هر کس با روحیات دیگر وارد این فضا شده، نتایج مطلوب را کسب نکرده است.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت خلوص نیت در انجام امورات مختلف، تصریح کرد: اگر طلبه اخلاص نداشته باشد، آیت الله العظمی هم شود، سر از انگلیس و آمریکا در می آورد و شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی نام می گیرد.    

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیدواریم به برکت این حرکتی که به تازگی شروع شده است حوزه علمیه استان در حوزه ها و گرایش های مختلف رشد پیدا کند و تبدیل به یک حوزه فاخر در سطح کشور شود.    

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha