جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در یک دوره ای ما حتی اختیار مدرسه فیضیه را نداشتیم، اما امروز چشم امید همه دنیا به ملت ایران است و آنها می‌گویند با ایستادگی ایران مقابل استکبار ما هم درس مقاومت می‌آموزیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار والدین شهدای مدافع حرم استان قزوین، که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دیدار والدین شهدا برکتی است که تمام خستگی‌های کاری ما را در طول سال برطرف می‌کند و دعای پدران و مادران و خانواده‌های شهدا قوت بزرگی در حوزه کاری برای ماست.  

وی افزود: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی دعای خانواده‌های شهداست که پشتیبان این نظام و انقلاب شده است و در کل منطقه و در کشورهای اسلامی جهان، سوز دل مادران و پدران و همسران و فرزندان شهدا باعث شده جریان مقاومت هر روز قوی تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه خدا به وسیله شهدا به ما فیض و توفیق عنایت کرده است، اضافه کرد: در قیامت قرآن، پیامبر اسلام(ص)، امیرمومنان(ع) و امامان معصوم(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها حق شفاعت دارند، در کنار این بزرگان شهدا نیز حق شفاعت خواهند داشت و جزو شفاعت کنندگان روز قیامت هستند.  

وی ابراز کرد: خانواده شهدا زمانی که با خدای متعال صحبت می‌کنند هیچ وقت نمی‌گویند که ما چه در راه تو دادیم، بلکه می‌گویند خدایا شکرگزارت هستیم که ما را در دایره خانواده شهدا درنظر گرفتی و خون فرزندان ما را جزو خون پاک شهدا قرار دادی.  

امام جمعه قزوین اذعان کرد: عزت و اقتدار و عظمت اسلام به واسطه خون شهداست. شاید هنوز ذهن مردم ما اثرات جریان مقاومت و ایستادگی مبارزان انقلابی در دوره پهلوی و دفاع مقدس و امروز را به خوبی درک نکرده باشد. دوران خفقانی در دوره پهلوی داشتیم که مبارزان انقلابی با شکنجه و شهادت این دوران را به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رساندند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: قبل پیروزی انقلاب مرزهای انقلاب ما در مدارس حوزه علمیه و دانشگاه‌ها بود با شروع دفاع مقدس، جبهه‌های جنگ تحمیلی مرزهای کشور شد و اما امروز مرزهای ما کشور یمن و سوریه و مدیترانه و لبنان و غزه و افغانستان و فلسطین و عراق است.  

وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی آمد ایران و افغانستان و سوریه و یمن و همه کشورهای اسلامی را یکپارچه کرد و همه را در برابر دشمن مشترک یعنی اسرائیل و آمریکا قرار داد، این دستاورد بزرگی است. این دستاورد حاصل خون شهدای پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان مرزهاست.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهید هر خانواده ای برکت همه ملت اسلام است، گفت: در یک دوره ای ما حتی اختیار مدرسه فیضیه را نداشتیم، اما امروز چشم امید همه دنیا به ملت ایران است و آنها می‌گویند با ایستادگی ایران مقابل استکبار ما هم درس مقاومت می‌آموزیم.  

انتهایی پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha