پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عابدینی+ جلسه با بهزیستی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در افتتاحیه دوره مشاوره اسلامی حوزه استان، گفت: اگر در بستر ذکر اهل فکر باشیم، تعالی می‌یابیم و به تحولات بسیاری دست می‌یابیم و پس از آن است که قلب، چشم و دل انسان رشد و تعالی پیدا کرده و به جایگاه سمع، بصر و فؤاد می‌رسد و حقایق عالم را درک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگذاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در افتتاحیه دوره مشاوره اسلامی که در مرکز پاسخگویی حوزه علمیه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال از صفر وجود انسان، صحبت را با او آغاز کرد و در آیه ۷۸ سوره نحل فرمود و خدا شما را از شکم مادرانتان در حالی که چیزی نمی‌دانستید آفرید و برای شما گوش، چشم‌ها و دل‌ها قرار داد، باشد که سپاسگزاری کنید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انسان باید تلاش کند تا گوش، چشم و دل ظاهری را ارتقا و رشد دهد و به جایگاه متعالی آن برساند. در آیه ۷۸ سوره مؤمنون خدا فرموده و اوست آن کس که برای شما گوش و چشم و دل پدید آورد، چه اندک سپاسگزارید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اندک هستند کسانی که به خودشان نگاه کرده‌اند، استعدادهای درونی خودشان را رشد داده‌اند و از استعدادهای عجیبی که خدا به عنوان سمع، بصر و فؤاد داده است بهره گرفته‌اند و برای این نعمت‌ها ارزش قائل شده‌اند.

وی عنوان کرد: در آیه ۱۷۹ سوره اعراف خدای متعال فرموده و در حقیقت بسیاری از جنیان و آدمیان را برای دوزخ آفریده‌ایم چرا که دل‌هایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمی‌کنند و چشمانی دارند که با آنها نمی‌بینند و گوش‌هایی دارند که با آنها نمی‌شنوند، آنان همانند چهارپایان بلکه گمراه‌ ترند آری آنها همان غافل‌ ماندگانند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: خدای متعال در این آیه نشان می‌دهد که انسان‌های زیادی هستند که به واسطه اینکه نتوانستند از نعمت‌ها الهی استفاده کنند و شکرش را به جای آورند، قلب، چشم و دل آنها رشد و تعالی پیدا نکرد و به جایگاه سمع، بصر و فؤاد نرسید و در سطح حیوانی باقی ماند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۱۷۹ سوره اعراف از غافلان سخن به میان آورده است که در مقابل ذاکران قرار دارند.

 وی افزود: امروز در دنیا انسان‌های بسیاری داریم که اهل فکر هستند، اما اهل ذکر نیستند و در مقابل انسان‌های اهل ذکر بسیاری نیز داریم که اهل فکر نیستند. اگر در بستر ذکر اهل فکر باشیم، تعالی می‌یابیم و به تحولات بسیاری دست می‌یابیم و پس از آن است که قلب، چشم و دل انسان رشد و تعالی پیدا کرده و به جایگاه سمع، بصر و فؤاد می‌رسد و حقایق عالم را درک می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha