جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌کنیم کسانی که آمده‌اند تا فقر و مشکلات جامعه را از میان بردارند و رفاه و آسایش را برای مردم فراهم کنند، مسیر دیگری را انتخاب و برای دنیای خود کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر، اظهار کرد: اصلی‌ترین کار رسانه‌ها، شناخت، تبیین و اولویت‌بندی رسالت‌های الهی است و نباید در این راستا غفلت کنیم. 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر اساس رسالت‌های الهی بود که فرمود ما انقلاب را به همه جهان صادر می‌کنیم، یعنی همه اهل عالم باید با آرمان‌های دینی و الهی آَشنا شوند و امروز رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق این آرمان مهم امام راحل دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین حمایت از مستضعفان را یکی دیگر از رسالت‌های الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: منظور خدای متعال از مستضعفان، همه مظلومان عالم با هر دین و آئینی است و ان‌شاءالله تلاش کنیم از فرصت رسانه‌ها استفاده کرده و به مستضعفان نشان دهیم که ما حامی آنها هستیم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) اصلاح امور امت را یکی از رسالت‌های قیام خود معرفی کرد و امروز رسالت ما دنبال کردن اهداف و آرمان‌های اباعبدالله (ع) در راستای اصلاح امور جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه بحث عدالت‌خواهی یکی از مهمترین رسالت‌های دینی و الهی محسوب می‌شود، تصریح کرد: کسانی که برای خدمت به مردم به میدان می‌آیند باید تمام ظرفیت خود را برای خدمت‌رسانی استفاده کنند و خدایی نکرده مسیری که منافع خودشان در آن است را دنبال نکنند. 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌کنیم کسانی که آمده‌اند تا فقر و مشکلات جامعه را از میان بردارند و رفاه و آسایش را برای مردم فراهم کنند، مسیر دیگری را انتخاب و برای دنیای خود کار می‌کنند. تقویت عدالت‌خواهی نقش مهمی در جلوگیری از این انحرافات دارد و رسانه‌ها نقش مهمی در حمایت از جریان عدالت‌خواهی دارند. 

امام جمعه قزوین به اهمیت قسط و عدل در جامعه اشاره کرد و گفت: تأکید دین بر این معناست که فرهنگ جامعه به جایی برسد که مردم اهل قسط و عدل شوند و خودشان برای تحقق این معنا گام بردارند و فرصت‌های رسانه‌ای پیوند خوبی را با مردم برای تبیین فرهنگ قسط و عدل ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: اگر فرهنگ قسط و عدل در جامعه تبیین نشود و مردم در راستای آن گام بر ندارند، شورش، هرج و مرج و بی‌عدالتی جامعه را فرا می‌گیرد و در این مرحله کسانی که سوء استفاده اقتصادی کرده و جامعه را در مسیر فقر قرار داده‌اند، اقدام به سوء استفاده سیاسی کرده و معضلات دو چندان می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ضمن قدردانی از آقای محمدرضا جباری مسئول سابق خبرگزاری مهر استان قزوین اظهار کرد: آقای جباری زحمات بسیاری کشیده‌اند و فعال جدی در عرصه رسانه هستند و ان‌شاءالله از این پس نیز با جدیت در عرصه رسانه فعال خواهند بود. 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین برای آقای حسن عابدینی، مسئول جدید خبرگزاری مهر استان قزوین آرزوی موفقیت کرد. 

در ابتدای این دیدار آقای محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر کشور گزارشی از اهداف و برنامه‌های خبرگزاری مهر ارائه کرد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha