پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهید رجایی نمونه بارز یک مدیر موفق برای نظام اسلامی و برای همه ما در این عصر هستند و می‌توانیم ایشان را به عنوان یک الگوی بسیار خوب به جهانیان نشان دهیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در جشنواره شهید رجایی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: قدرشناسی می‌کنیم از همه دست اندرکاران و مسئولان نظام که علی رغم همه‌ی سختی‌های تحریم و بیماری کرونا و مشکلات دیگر با همت و زحمت و تدبیر وظایف خود را به خوبی انجام داده و در خدمت رسانی به مردم کوتاهی ندارند.  

وی با اشاره به سالروز شهادت رئیس جمهور شهید کشورمان، افزود: شهید رجایی نمونه بارز یک مدیر موفق برای نظام اسلامی و برای همه ما در این عصر هستند و می‌توانیم ایشان را به عنوان یک الگوی بسیار خوب به جهانیان نشان دهیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر با همه اخلاص و درستی و تدبیر و شجاعت و رعایت موازین و معیارهای دینی مسئولیتی را پذیرفته و امانتی را برعهده گرفتند و این امانت را با سربلندی و عزت نگاه داشتند و کار آنها به شهادت ختم شد و این پاداش الهی برای آنان بود.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: آن اخلاق و رفتارهایی که در شهیدان رجایی و باهنر شاهد بودیم و اساس ارزیابی‌های ما از نگاه امیرمومنان است، بسیار است. ایشان می‌فرمایند هرگز کسی که به خوبی کار می‌کند با شخصی که اهل کار کردن نیست نباید نزد تو یکسان باشد. یعنی در هر رده و جایگاهی هستیم محسن و معصی نباید در یک رده قرار داشته باشند که درغیر این صورت محسنین انگیزه ای نخواهند داشت.  

وی با بیان اینکه همه باید پایبند فرامین قانونی باشند، ابراز کرد: شهیدان رجایی و باهنر با همه اخلاص و درستی و تدبیر و شجاعت و رعایت موازین و معیارهای دینی مسئولیت را پذیرفته و امانتی را برعهده گرفتند و این امانت را با سربلندی و عزت نگاه داشتند و کار آنها به شهادت ختم شد و این پاداش الهی برای آنان بود.  

امام جمعه قزوین اذعان کرد: بیت المال و مسئولیت طعمه نیست که ما از این فرصت بهره بگیریم برای کسب قدرت و جایگاه بالاتر، بلکه امیرمومنان می‌فرمایند، این مسئولیت امانتی است که در دست توست و این روزها می‌گذرد اگر در این امانت خدشه ای به وجود آید باید پاسخگو باشیم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: دختران شعیب زمانی که حضرت موسی(ع) را دیدند و رفتار او را ارزیابی کردند وقتی می‌خواستند برای بکارگیری ایشان با پدرشان صحبت کنند، گفتند این جوان قوی و امین است. قوی از این منظر که در برابر کج روی‌ها و انحرافات قدرت تصمیم گیری و قدم برداشتن در مسیر درست را داراست.

وی تصریح کرد: همچنین امیرمومنان فرمودند اگر فردی مسلمانی را به کار گمارد درحالی که مسلمان دیگری از وی شایسته تر و امین تر و آگاه تر به سنت رسول الله(ص) وجود داشته باشد که کنار گذاشته شده، این مسئول به خدا و رسول خدا و به تمام مسلمانان خیانت کرده است. شهیدان رجایی و باهنر عمل کننده به این حدیث بودند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم خدای متعال فرموده است، گروهی که با هم دوست و رفیق هستند در روز قیامت دشمن یکدیگر می‌شوند و همدیگر را خطاب قرار می‌دهند که چرا دوستی‌هایشان عاملی برای باندبازی و پیگیری مطامع شخصی و ضایع کردن حق دیگران شده بود.  

امام جمعه قزوین افزود: در روز قیامت فقط دوستی‌های اهل تقوا ماندگار است، زیرا متقین برای عزت اسلام تشریک مساعی کرده و برای منافع مردم تلاش می‌کنند و دوستی‌های آنها هم افزایانه برای خدمت به مردم است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: در سوره مبارکه فرقان می‌خوانیم در روز قیامت هرکس که ستم و بدی کرده است دست خود را از شدت بدی گاز می‌گیرد و آرزو می‌کنند ای کاش زمانی که در دنیا بودیم سنت و سیره پیامبر اسلام (ص) و آل ایشان را رعایت می‌کردیم و این فرصت را به گرفتاری و بدبختی جهنم تبدیل نمی‌کردیم.  

وی تاکید کرد: شاهد هستیم که گاهی اوقات رفتار باندبازی بین عده ای چقدر شرایط را برای زندگی مردم سخت کرده است. این باندگرایان در روز قیامت می‌گویند از زمانی که دوستانمان پایشان در زندگی ما باز شد اجازه ندادند ما به شیوه قرآن و دین عمل کنیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان اذعان کرد: شیاطین جن و انس که با انسان‌ها رفاقت می‌کنند ما را به سمت جهنم و رذالت و نابودی می‌کشانند، بنابراین باید مراقب دوستی‌ها و رفاقت‌های خود باشیم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha