سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عابدینی افتتاحیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین در مدرسه سردارین، گفت: نقشه راه حوزه‌های علمیه توسط ابی عبدالله الحسین (ع) ترسیم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌ علمیه قزوین در مدرسه سردارین، گفت: باید اخوت و برادری را در حوزه‌های علمیه تقویت کنیم و همه هوای همدیگر را داشته باشیم تا حوزه‌ علمیه، زیبا تر، جذاب تر و تأثیرگذار تر باشند و به دل‌های مردم آرامش ببخشند.

وی افزود: فضای معنوی حوزه‌های علمیه باید بیشتر شود، تا جایی که دانایی و توانایی، اندیشه پویا و فعال و اراده جدی برای اجرای ره آوردهای اندیشه، خروجی حوزه‌ها باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: نقشه راه حوزه‌های علمیه توسط ابی عبدالله الحسین علیه السلام ترسیم شده است و جامعه دینی،  حوزه‌ها و شاگردان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت باید بر مدار آن حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسمین عابدینی خطاب به طلاب، اظهار کرد: شما عزیزان بدانید که در حوزه علمیه فرصت کوتاهی داریم که با سیره و مکتب ائمه اطهار(ع) آشنا شده و برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و قرآنی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شما عزیزان باید دقت کنند که موضوع اصلی در حوزه علمیه پرورش فکری و متفکر بار آمدن است و حفظ کردن مشتی کتاب از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اهانت به قرآن مجید و پیامبر رحمت، توهین به همه ادیان آسمانی است، تصریح کرد: طلاب باید کاملا منطقی و عقلانی برای جوابگویی به این توهین‌ها اقدام کنند آنچنانکه سه تن از دانشمندان حوزه علمیه در دوره‌های قبل وارد عمل شدند و تهدید دشمنان را به فرصتی برای تبلیغ معارف اسلامی تبدیل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه عادی سازی اقدام امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت به جهان اسلام است، عنوان کرد: این حکومت به جسد در حال اضمحال رژیم منحوس صهیونستی تکیه کرده است که قطعا آورده‌ای برای حاکمان امارات نخواهد داشت و نتیجه این خیانت افول حاکمان ناشایسته خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha