پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه فاطمیه

 حوزه/  استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب نباید نماز شب را ترک کنند، گفت: انسان همیشه و در همه حال باید به یاد خدا باشد تا گناه در دل انسان بروز و ظهور نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام وطن خواه، صبح امروز در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در بین اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین گفت: شهدای کربلا به سبب عشق به امام حسین(ع) از مال، جان، شغل، زن و فرزند خود گذشتند.

وی افزود: در مراسم سوگواری سیداشهدا(ع) موضوعات ایثار، سخاوت، وفاداری، از خودگذشتگی و امور دیگر را می شنویم ولی این صفات در وجود ما زمانی ایجاد می شود که عشق به امام حسین(ع) در دل ما موج بزند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در فرمایش حضرت علی(ع) آمده که ریشه پاک کردن دل از صفات شیطانی وارد کردن یاد و نام خدا در قلب است و ذکر خدا و توجه همیشگی به خالق از توصیه های مهم عرفا در جهت خودسازی است.

وی با بیان اینکه طلاب نباید نماز شب را ترک کنند، تصریح کرد: انسان همیشه و در همه حال باید به یاد خدا باشد، لذا شما طلاب علوم دینی باید تلاش کنید که همیشه این ارتباط خود را با معبود بی همتا حفظ کرده و تا می توانید در شب ها بیشتر با خداوند راز و نیاز داشته باشید، مطمئن باشید که برکات فراوانی را دریافت خواهید کرد.

حجت الاسلام وطن خواه با بیان اینکه گناه زمانی در انسان بروز و ظهور می کند که انسان از یاد خدا غافل می شود، عنوان کرد: تسبیح فراوان و ذکر خداوند متعال راهکارهای بسیار مناسبی که برای پاکی و پرهیز از گناه هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اثربخشی دعاهایی که مفاتیح الجنان آمده، اظهار کرد: دعای کمیل از امام علی(ع) و مناجات شعبانیه حضرت امام سجاد(ع) یکی از آن دعاهای تأثیرگذار است که امروز با وجود وسایلی همچون تلفن همراه که در دسترس همه قرار گرفته می شود می توان این دعاها را همیشه همراه خود داشت و در اوقات فراغت مطالعه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha