شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبحانی نیا دادگستری

حوزه/ حجت الاسلام قدرتی در نشست مدیر حوزه علمیه استان قزوین و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، گفت: در تلاش هستیم که ارتباط دادگستری قزوین را با نهادهایی همچون حوزه های علمیه و دانشگاه بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در نشست مدیر حوزه علمیه استان قزوین و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دادگستری قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، گفت: خوشبختانه در مراسم عزاداری ماه محرم در استان قزوین آیین نامه های بهداشتی از سوی هیئت های عزاداری رعایت شد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: اندیشه و تفکر امام حسین(ع) در قیام کربلا یک برنامه مکتبی و یک نظام فکری است و این اندیشه، سنگری برای افراشته نگه داشتن پرچم عزت و شرف جامعه بشری محسوب می شود.

مدیر کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: ایثار و از خودگذشتگی حضرت اباعبدالله(ع) نماد اخلاص، ایمان، اخلاق، شهامت و در یک کلام، تلاش برای حفظ همبستگی و وحدت اسلامی است و گذشته، حال و آینده بشر بر محور این نهضت بزرگ تنظیم شده است.

وی ادامه داد: نهضت عاشورا یکی از ماندگارترین و مؤثرترین جریان‌های تاریخی است و آثار آن در طول تاریخ فراوان است، یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد که قیام عاشورا مختص شیعه نیست.

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: متأسفانه تاکنون در حوزه وظایف دستگاه قضایی از ظرفیت های مردمی استفاده نشده است و دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در این خصوص، نقشه راهی است تا به سراغ ظرفیت های مردمی به ویژه نخبگان برویم و ارتباط با نخبگان و حوزه های علمیه می‌تواند چه در حوزه نظارت و چه قضاوت درباره آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.

مدیر کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: در تلاش هستیم که ارتباط دادگستری قزوین را با نهادهایی همچون حوزه های علمیه و دانشگاه بیشتر کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha