جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین با اشاره به علت عصبانیت فرانسه و توهینات اخیر به مقدسات شیعیان، گفت: آنها می بینند حتی در اروپا محبت پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) و اباعبدالله(ع) دلها را فتح کرده و مسیحیان به احترام امام حسین(ع) به پا می خیزند و شیعه اعتقاد دارد مسیح به امام زمان(عج) اقتدا می کند و معنای این جمله این است که روزی مسیحیان نیز به مسلمانان می پیوندند، همان وعده ای که قرآن داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری محرم که در یادمان شهدای گمنام شهر آبگرم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و مظلومان کربلا، بیان کرد: مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) مجالسی با اجر معنوی و باشکوه است که از هر قشری در این مراسم حضور دارند و این مجالس ارزش بالایی دارد.  

وی با اشاره به حادثه مهم کربلا که کفر و نفاق و شیطنت بنی امیه را نشان داد، اظهار کرد: با مطالعه معیارهای پیروزی، می توان به نتیجه رسید که چه کسی پیروز میدان و چه کسی مغلوب میدان است و این امر را در زندگی صدام حسین و فرو رفتن وی در باتلاق جنگ تحمیلی و عزت و اقتدار رزمندگان اسلام و شهدا به خوبی می توان مشاهده کرد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: سرکرده منحوس منافقین مانند صدام در عملیات مرصاد که اگر همدان سقوط می کرد، جریان نفوذ بعثیون به آوج و آبگرم کشیده می شد اعلام کرد که شنبه در تهران مصاحبه خواهم کرد و این مقصدشان بود که اگر به این مقصد می رسیدند همه گمان می کردند که پیروز میدان هستند.  

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در شکل گیری انقلاب اسلامی امام(ره) آینده نظام را مشخص فرمود، سال ۴۲ حرکت انقلابی امام راحل آغاز شد و وقتی از ایشان سؤال شد که با کدام نیرو می خواهید مبارزه کنید، بیان کرد؛ من شب های قدر و عزاداری های عاشورا و تاسوعای این مردم را می بینم و من روی علاقه‌مندی این مردم سرمایه گذاری می کنم و نیروهای من در گهواره هستند و در واقع همین شهدای معززی که امروز قهرمانان جامعه هستند همان سربازان امام راحل بودند.  

وی افزود: یکی از نقشه های دشمن در آن روزها انتشار مقاله ای با عنوان ارتجاع سرخ و سیاه در یکی از نشریات بود تا امام راحل را از چشم مردم بیندازند و در آن مقاله هر چه توهین و تهمت بود به امام نسبت دادند و دقیقا یک روز پس از انتشار این مقاله، مردم قم قیام کردند و این اقدام آنان نتیجه عکس داشت چرا که مردم با این اقدام، امام و رهبر خود را شناختند و پس از این ماجراها در طول روزهای انقلاب، دولت شاه سقوط کرد و پیروزی امام و ملت بر جهان نمایان شد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به پیروزی امام حسین(ع) و شکست یزید در ماجرای عاشورا، تصریح کرد: وقتی در محل فرمانروایی حاکم مدینه به امام حسین(ع) پیشنهاد بیعت شد؛ امام فرمودند خاندان نبوت ما هستیم که مورد سفارش پیامبر(ص) هستیم و وحی در خانه ما نازل شد در حالی که یزید یک شراب خوار بوده و فسق و گناه و فجور را علنا انجام می دهد و خون به ناحق می ریزد.  

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در این مجلس نگفت من با یزید بیعت نمی کنم بلکه فرمود هر کس مثل من و همراه من است در هر زمانی با مثل یزید بیعت نخواهد کرد و صف آن از صف یزید جداست. حالا امروز ممکن است یزید همان صهیونیست های غاصب، ترامپ باشد. امام راه را مشخص کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به جبهه مقاومت اسلامی، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۴ تمام موجودیت انقلاب، حوزه علمیه بود که دوازده سال از قیام طلاب گذشته بود. یعنی همه قدرت اسلام، حوزه علمیه بود اما امروز مدرسه فیضیه تا لبنان، تا کرانه های مدیترانه، تا یمن، غرب آفریقا، هند و پاکستان رفته و هر روز این گستردگی بیشتر می شود. این گستردگی، مربوط به کربلاست و در واقع این کربلاست که هر روز گسترده می شود و آرمان امام حسین(ع) است که همه جای عالم را می گیرد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به علت عصبانیت فرانسه و توهینات اخیر به مقدسات شیعیان، اظهار کرد: آنها می بینند حتی در اروپا محبت پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) و اباعبدالله(ع) دلها را فتح کرده است و مسیحیان به احترام امام حسین(ع) به پا می خیزند و شیعه اعتقاد دارد مسیح به امام زمان(عج) اقتدا می کند و معنای این جمله این است که روزی مسیحیان نیز به مسلمانان می پیوندند همان وعده ای که قرآن داده است که مسیحیان راه خود را پیدا می کنند و به سفارش پیغمبرشان عمل خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آیه ۱۵۸ سوره اعراف خداوند به پیغمبر(ص) فرمود به همه مردم عالم بگو که من رسول همه شما هستم. حضرت مسیح فرمود من پیغمبر بنی اسرائیل هستم و کتاب تورات را قبول دارم و من بشارت می دهم آمدن پیغمبری را که پس از من می آید و جهان را به توحید، ایمان، عدالت، امنیت و صلح می آراید. قطعا با توجه به آیات، پیروان حضرت مسیح در آینده به مسلمین خواهند پیوست.  

وی ادامه داد: و این گونه است که اشرار صهیونیست مآب در مجله معاند فرانسوی عصبانی می شوند و قرآن می گوید که به این افراد بگویید که از این عصبانیتتان بمیرید. امام حسین(ع) راه را مشخص کردند و پیروز شدند. اگر امام حسین(ع) بیعت می کرد ما امروز نمی توانستیم بگوییم وی پیروز شد. یزید می خواست کاری کند پایه های حکومت منحوس بنی امیه محکم شود اما با تدبیر امام حسین(ع) پایه های حکومت بنی امیه چنان متزلزل شد که به زودی بعد از شهادت امام، بر سر بنی امیه فرو ریخت.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) آینده جهان را برای ظهور فرزندش مهیا کرد. ما از پرچمدار کربلا، از کسی که امروز علمدار عزت و افتخار پیغمبران و ائمه(ع) در زمان غیبت به دستش سپرده شده، رهبر فرزانه انقلاب، هرچه راجع به آینده کشور و دین و مقاومت اسلامی می شنویم امیدواری است و راجع به دشمن هر چه می شنویم نابودی و اضمحلال است. و می بینیم که به گواه تحلیلگران غربی و اروپایی، آمریکا در حال افول است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: یک تحلیلگر مصری اخیرا بیان کرد که ایران در حال تبدیل شدن به قدرت بزرگ در جهان است و آمریکا هر روز به افول نزدیک می شود و در جمهوری اسلامی به برکت امام حسین(ع) و مردم عاشق اهل بیت(ع) هر روز عزت و اقتدار بیشتری را شاهد هستیم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha