پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: سند ۲۰۳۰ تهاجم فرهنگی است و جلوگیری کامل آن خواست مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار دکتر امانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: قزوین سوابق علمی جدی دارد و رهبر معظم انقلاب در سفرشان به قزوین فرمودند اگر بخواهیم فقط اسامی بزرگان قزوین را بگوییم زمان زیادی لازم است.  

وی ادامه داد: مسجد جامع قزوین پیش از اسلام نیز معبد بوده و مردم در آن به عبادت مشغول بودند و پس از اسلام به مسجد تبدیل شد و محل جدی حضور مردم برای اقامه نماز قرار گرفت.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته چندین مدرسه علمیه کهن در قزوین احداث شده است، این در حالی است که قزوین جمعیت کمی در آن دوران داشته و این مهم نشان دهنده اقبال مردم به مراکز دینی است.  

امام جمعه قزوین با اشاره به وجود مدارسی در قزوین که پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان در گذشته بوده‌اند، بیان کرد: در گذشته علمای قزوین مدرسه‌ای با عنوان مدرسه دیانت احداث کرده بودند که رسالت آن پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان بوده و این مهم وسعت نگاه علمای قزوین را در آن دوران نشان می‌دهد.  

وی افزود: امروز نیز دانش‌آموزان با شبهات بسیاری مواجه هستند و در حالی که کارهای بسیار ارزشمندی در این راستا انجام شده اما لازم است همکاری‌های آموزش و پرورش با مراکز دینی در این عرصه افزایش پیدا کند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با بیان این که سند ۲۰۳۰ تهاجم فرهنگی است و جلوگیری کامل آن خواست مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: امروز با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم و رهبری بر مقابله جدی در این عرصه تأکید جدی دارند و همه تلاش کنیم تا در این جنگ که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است، موفق و پیروز شویم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha