پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مشکل اساسی ما دوری از اصول اساسی مسلمانی است، ما نباید دست از حق و مسلمانی برداریم. شهدا به ما می‌گویند از مسیر حق و ولایت و پیامبران پیروی کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با تعدادی از فرزندان شاهد که در آموزش و پرورش استان قزوین معلم هستند ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت علیهم السلام پس از حماسه عاشورا، اظهار کرد: قرآن کریم به بازماندگان شهیدان می‌گوید، می‌دانید که حرف شهدا چیست؟ آیا باید به اینکه آنها عمر کامل نداشتند افسوس بخوریم یا برای اینکه خودمان از شهادت جامانده‌ایم، ناراحت باشیم؟   

وی افزود: در سوره بقره می‌خوانیم؛ شهدا زنده هستند اما شما درک نمی‌کنید و در سوره آل عمران می‌خوانیم که هرگز گمان نبرید کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند، مرده اند بلکه زنده هستند و نزد خدای متعال به آنها روزی داده می‌شوند.   

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این جمله تأثیرگذاری است که «شهید سلیمانی برای دشمنان به مراتب خطرناکتر از سردار سلیمانی است»، یعنی شهدا پس از شهادتشان نیز زنده هستند و در اتفاقات و شرایط جامعه تاثیرگذارند.   

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به آیات سوره یس، اضافه کرد: در آیه ۲۰ این سوره می‌خوانیم که کسی از فاصله دور با هیجان و با شتاب به شهر نزدیک شد و گفت ای مردم بشتابید به سمت رسالت و پیامبر و به حق، اما مردم شهر وی را به شهادت رساندند. خلاصه تمام وصیت نامه‌های شهدای دفاع مقدس ما این است که ای قوم از حق و اسلام و ولایت تبعیت کنید.

وی ابراز کرد: وظیفه و رسالت ما اصلاح طلبی و اصولگرایی و حمایت از جناح چپ و راست نیست، رسالت ما باندبازی و دنیاطلبی و قدرت طلبی نیست بلکه اصل دین و قرآن و خواسته شهدا از ما، پیروی از راه و سیره پیامبران الهی و قرآن کریم است.   

امام جمعه قزوین اذعان کرد: مشکل اساسی ما دوری از اصول اساسی مسلمانی است، ما نباید دست از حق و مسلمانی برداریم. شهدا به ما می‌گویند از مسیر حق و ولایت و پیامبران پیروی کنید. امروز متأسفانه ما بندگی جناح و جریان خاصی را می‌کنیم و برای حفظ منافع آن جریان دین و قرآن و ایمان خود را می‌فروشیم.   

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه در روز قیامت حمایت از اصولگرایی یا اصلاح طلبی و چپ و راست به درد ما نمی‌خورد، گفت: خداوند در آیه ۲۷ سوره یس می‌فرماید «به شهید راه حق گفته می‌شود وارد بهشت شو، اما شهید قبل از ورود به بهشت رو به قوم خود می‌کند و می‌گوید ای کاش قوم من می‌دانستند خداوند چگونه مرا مورد غفران و رحمت خود قرار داد و مرا جزء مُکرمین به حساب آورد».   

وی تصریح کرد: امام راحل فرمودند معلمی شغل انبیاست اما برای فرزندان شهدا این کلام امام(ره) با شدت بیشتری باید مطرح باشد، شغل انبیا تزکیه و تعلیم است، یعنی انسان‌ها را از شرک و آلودگی فکری و هر بدی و ناپسندی پاک کرده و آنها را به راه راست هدایت می‌کنند.   

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: جان آدمی مثل ظرفی است که علم در آن ریخته می‌شود، اگر در جان ما آلودگی باشد این علمی که وارد جان ما می‌شود فساد بپا می‌کند. امام راحل درباره بنی صدر فرمودند، او علمش از عقلش بیشتر بود، اما درباره شهید رجایی فرمودند؛ عقلش از علمش بود. یعنی امام این دو فرد را در شیوه زندگی با هم مقایسه کردند که علم بنی صدر عقلش را زایل کرد، اما عقل شهید رجایی، علم وی را مدیریت کرد.

امام جمعه قزوین افزود: اگر ما تزکیه و تعلیم را با هم سازگار کنیم؛ هر چقدر علم ما افزایش یابد عقل ما نورانی تر خواهد شد و مدیریت بر دانش در ما افزایش یافته و این علم تبدیل به فاجعه و افسارگسیختگی و انحراف و تکبر و فخرفروشی نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: جهاد، علم و دانش، مقاومت و اخلاق و بندگی همه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد؛ قرآن کسانی را که به این شاخصه‌ها نگاه جزیره ای دارند توبیخ کرده و می‌گوید آیا شما به برخی از مبانی قرآن ایمان آورده به برخی دیگر کفر می‌ورزید؟ نتیجه این نگاه نامناسب این است که در دنیا به خواری مبتلا می‌شوید و در قیامت عذاب الهی در انتظار شماست.   

وی با بیان اینکه اگر کسی دین را جزیره‌ای ببیند از خیر دنیا و آخر بی‌نصیب است، اذعان کرد: گاهی عده ای برای حفظ منافع خودشان شعار آزادی که خلاف مسائل دینی است، سر می‌دهند، این افراد آزادی مدنظر مستکبران عالم را به نام آزادی دینی به مردم منتقل می‌کنند. حتی اگر شعار آزادی بر مبنای قرآن بدهیم باز هم قرآن کریم ما را از نگاه جزیره ای به دین بر حذر می‌دارد.   

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: قرآن کریم می‌خواهد که ما با نگاه اعتقادی و با صداقت آیه به آیه جان خود را نورانی کنیم. این رسالت به عهده آموزش و پرورش و حوزوی‌هاست. حال فرزندان شاهد در آموزش و پرورش یک فرصت معنوی برای اجرای این رسالت دینی دارند و در این مسیر پیشکسوت هستند.   

امام جمعه قزوین در پایان گفت: امیدوارم در شرایطی دنیا را ترک کنیم که اهل دغدغه اقامه نماز و اهداف شهدا باشیم.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha